مکمل بنزین
گوناگوناخبار خودرو

چری فنگیون T6، نسخه هیبریدی چری تانسو 06، به بازار آمد

دو روز پیش بود که چری به صورت رسمی از شاسی‌بلند چری فنگیون T6 رونمایی کرد. این خودرو در سه تریم ساخته شده که شامل ایر، پرو و مکس هستند و در رنج قیمت 129,900 تا 156,900 یوان (17,900 تا 21,600 دلار) به فروش خواهند رسید. چری فنگیون T6 در اصل همان نسخه هیبریدی چری تانسو 06 است.

فنگیون که به عنوان فالوین نیز شناخته می‌شود، یکی از زیر برندهای جدید چری است که از اواخر سال 2023 آغاز به کار کرد. در بخش جلویی، جلوپنجره بسته‌ای به چشم می‌خورد که با لوگوی چری فنگیون در میان ترکیب می‌شود. همچنین نوار چراغ‌های سرتاسری ال‌‌ای‌دی نیز وجود دارند.

در بخش پشتی، اگزوز با طراحی پنهان به چشم می‌خورد. چری این مدل را در اندازه 4540/1865/1670 میلی‌متر و فاصله بین دو محور 2672 میلی‌متر ساخته است. دستگیره پنهان درب‌ها نیز از بخش جانبی ظاهر جذابی با بدنه ساخته‌اند.

تریم پایه به چرخ‌های 18 اینچی و دیگر تریم‌ها به چرخ‌های 19 اینچی مجهز می‌شوند. در کابین، همان زبان طراحی چری تانسو 06 C-DM را می‌بینیم. یک فرمان D شکل، نمایشگر HUD، صفحه نمایش ابزار 10.25 اینچی فول ال‌سی‌دی و یک صفحه نمایش مرکزی 14.8 اینچی عمودی مجهز به تراشه اسنپدراگون 8155 کوالکام از جمله امکانات کابین به شمار می‌روند.

تریم پایه Air با ایربگ‌های جلویی، رادار پشتی، کروز کنترل، صندلی‌های چرم مصنوعی، سیستم صوتی 6 اسپیکره به بازار می‌آید. این در حالی است که تریم پرو علاوه بر ایربگ جلویی، به ایربگ پشتی نیز مجهز می‌شود. رادار جلو، سانروف پانوراما قابل باز شدن، آینه‌های گرم‌‌شونده و تا شونده خودکار، تنظیمات برقی صندلی راننده از امکانات این تریم محسوب می‌شوند.

این مطلب را نیز بخوانید: عرضه چری فنگیون A8 به بازار، نسخه پلاگین هیبریدی آریزو 8

علاوه بر آن، تریم مکس به هشدار خروج از لاین، ترمز فعال، هشدار برخورد در جلو، کروز کنترل تطبیقی، دستیار ماندن در خطوط، نورپردازی محیطی چند رنگ و… مجهز شده است.

در بخش فنی، با یک موتور پلاگین هیبریدی 1.5T 115 کیلووات طرف هستیم که با یک موتور الکتریکی 150 کیلووات ترکیب می‌شود. این دو موتور در کل قدرتی برابر با 355 اسب بخار قدرت و 530 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند. باتری لیتیوم آهن فسفات 18.32 کیلووات ساعت توسط شرکت BYD FinDreams تامین می‌شود و می‌تواند برد الکتریکی برابر با 120 کیلومتر را به ارمغان بیاورد.

تنها 19 دقیقه زمان کافی است تا خودرو با سیستم شارژ سریع از 30 تا 80 درصد شارژ شود. همچنین مصرف سوخت چری فنگیون T6 در هر صد کیلومتر چیزی حدود 4.9 لیتر برآورد می‌شود.

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا