مکمل بنزین
گوناگوناخبار خودرو

تویوتا Raize؛ شرم‌آورترین محصول تویوتا در سال‌های اخیر

تویوتا در اقدامی جدید سعی کرد که یکی از محصولاتش را تست کند اما این امر منجر به ناامیدی بسیاری از کاربران و انتقاد شدید از تویوتا شد! این خودرو که Raize نام گرفته است، نسخه Daihatsu Rocky تویوتا خواهد بود که در اصل یک کراس‌اوور ساب‌کامپکت است که در اواخر سال ۲۰۱۹ به فروش می‌رسید.

حالا کمپانی تصمیم گرفته است که این خودروی جدیدش را تحت آزمایشات برخورد قرار دهد اما به نظر می‌رسد که نتیجه اصلا خوب نبوده است. تویوتا Raize در این تست تنها یک ستاره به دست آورد! معمولا محصولات به یک تا چند ایربگ مجهز می‌شوند تا در برخورد و تست‌های مختلف عملکرد بهتری داشته باشند.

اما گفته می‌شود که تنها مشکل این خودرو فقدان ایربگ‌های اضافه نبوده است. بر اساس گفته‌های متخصصان در این حوزه، این محصول تویوتا در همان بخش جلویی ساختاری ناپایدار داشته و در هنگام برخورد در بخش قفسه سینه راننده محافظت بالایی نداشت. تست اول با سرعت ۶۴ کیلومتر بر ساعت انجام شده است، در تست برخورد از بخش جانبی نیز سرعت برابر با 50 کیلومتر بر ساعت برآورد می‌شود.

این مطلب را نیز بخوانید: این کراس‌اوور هیبریدی تویوتا در فروش رکورد زد!

در هر دو آزمایش خطرات جراحت به راننده بسیار بالا بود و محافظت خاصی نیز مشاهده نشد. حتی در آزمایش برخورد از کنار هیچ امتیازی ثبت نشد چرا که امکان محافظت از سر راننده وجود نداشت. تویوتا Raize GR Sport با امکاناتی نظیر هشدار خروج از خطوط، جلوگیری از خروج از خطوط، هشدار پیش از برخورد، ترمز پیش از برخورد، کروز کنترل تطبیقی و… عرضه می‌شود.

گران‌ترین تریم این محصول با ۶ ایربگ، سیستم Pedal Misoperation Control، دستیار رانندگی و استارت در کوهستان و… ساخته شد. امتیاز این کراس‌اوور در بخش محافظت از بزرگسالان برابر با ۴۱ درصد، محافظت از کودکان برابر با ۷۲ درصد، محافظت از عابرین پیاده برابر با ۵۹ درصد، دستیار امنیتی برابر با 58 درصد برآورد می‌شود.

واقعا ناامید کننده است که تویوتا باری دیگر به فروش خودروهایی با امنیت پایین روی آورده است. این محصولات معمولا در مناطق خاصی به فروش می‌رسند. این حقیقت بر همگان آشکار است که تویوتا یکی از بهترین برندهای خودروسازی است و می‌تواند با عملکرد بهتر خودروهای قدرتمندتری را تولید کند که در بخش امنیت نیز کارایی بهتری داشته باشند. Raize هم یکی از چند خودرویی است که اینچنین علاقمندان را ناامید کرد!

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا