مکمل بنزین
گوناگونخبر

سیگنال‌های اپل برای پیوستن به جمع تولیدکنندگان خودروهای خودران!

کمپانی اپل اعلام کرده است که بزودی این شرکت آماده برگزاری تست‌های مورد نظر خود برای تولید و عرضه خودروهای خودران بوده و به همین جهت خواستار تغییر قوانین ایالات‌متحده و محدودیت‌های موجود برای تست خودروهای خودران شده است.

یکی از مدیران اپل به نام Steve Kenner؛ با ارسال نامه‌ای به اداره ملی ترافیک و ایمنی بزرگراه‌های آمریکا، درخواست رسمی کمپانی اپل را به اطلاع مسئولان آمریکایی رسانده است. در این نامه که در تاریخ ۲۲ نوامبر برای اداره ملی ترافیک و بزرگراه‌های آمریکا ارسال شده است؛ به تمام حدس و گمان‌های موجود درباره برنامه‌های اپل برای گسترش حمل و نقل و ساخت خودروهای خودران، پاسخ داده شده است.

APPLE

آقای Steve Kenner در بخشی از نامه مذکور نوشته است: « اپل سرمایه‌گذاری زیادی برای مطالعه درباره خودروها و اتوماسیون‌های مربوط به آنها کرده و هم اکنون برای تست پتانسیل‌های سیستم رانندگی خودکار در مناطق مختلف آمریکا بسیار هیجان زده است. اداره ملی ترافیک و ایمنی بزرگراه‌های آمریکا باید بداند که خودروهای خودران، با افزایش تجربه‌های انسانی، باعث جلوگیری از به وقوع پیوستن میلیون‌ها تصادف شده و از کشته و مجروح شدن هزاران انسان جلوگیری می‌کنند.»

آقای Steve Kenner می‌گوید که اپل خواستار اعمال محدویت‌های بیش از حد در تست خودروهای خودروان نیست؛ بلکه باید بین شرکت‌های تازه تاسیس و کمپانی‌های باسابقه در حوزه ساخت و توسعه خودروهای خودران، عملکردی یکسان را  از سوی اداره ملی ترافیک و ایمنی بزرگراه‌های آمریکا شاهد بود.

از آنجایی که نرم‌افزار خودروهای خودران در مواقع خطرناک به جای انسان تصمیم‌گیری می‌کنند؛ باید به برنامه‌ریزی این نرم‌افزارها برای برخی از مناطق ویژه توجه فراوانی کرد. خودروهای خودران از نظر کمپانی اپل باید الگوریتمی مشخص در زمینه تحرک و ایمنی داشته باشند و قانونی بودن حرکت آنها می‌تواند به خریداران این خودروها احساس امنیت ببخشد. همچنین باید خودروهای خودروان به گونه‌ای طراحی شوند که حریم خصوصی در آنها حفظ شده و فضای کمی را در پارکینگ‌های عمومی و … اشغال کنند.

برخی از تحلیلگران پیش‌بینی کرده‌اند که با همه‌گیر شدن تولید و عرضه خودروهای خودران، میلیون‌ها شغل از جمله رانندگی خودروهای عمومی و … نابود شده و باعث بی‌نیازی انسان‌ از تعمیرگاه و یا بیمه خودروها می‌شوند.

آقای Tom Neumayr، سخنگوی کمپانی اپل در بیانه‌ای گفته است: «در نامه مذکور به سرمایه‌گذاری هنگفت کمپانی اپل برای توسعه و تکمیل سیستم‌های خودران اشاره شده است. فناوری ما کاربردهای فراوانی در زمینه حمل‌و نقل‌دارد؛ بنابر این از اداره ملی ترافیک و ایمنی بزرگراه‌های آمریکا می‌خواهیم که از ما حمایت کرده و با تغییر قانون به ما کمک کند.»

دولت باراک اوباما، در ماه سپتامبر از توسعه دهندگان خودروهای بدون راننده خواست که به ارزیابی ایمنی خودروهایشان بپردازند و به شکل داوطلبانه‌ای جزئیاتی را که مربوط به سیستم‌های خودران و… می‌شود؛ در اختیار دولت آمریکا قرار بدهند.

مدیران اپل علاقه‌مندی خود به ساخت خودروهای خودران را پنهان می‌کردند. مدیرعامل کمپانی اپل آقای تیم کوک اعلام کرده بود که این کمپانی به فکر ادغام تلفن‌های هوشمند اپل و کنسول‌ خودروها است. اپل هرگز گزارشات منتشر شده درباره استخدام مهندسان و طراحان خودرو را به منظور توسعه و ساخت یک خودرو الکتریکی بدون راننده رد نکرده است.

اپل رقبای بسیاری در صورت ورود به صنعت خودروسازی خواهد داشت؛ که از آنها می‌توان به آلفابت گوگل، فورد موتور، فولکس‌واگن، دایملر، تسلا‌موتور و… اشاره کرد.

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا