مکمل بنزین
گوناگونخبر

نسل جدید فولکس‌واگن گلف GTI با سیستم هیبریدی عرضه می‌شود

یکی از مدل‌های بسیار محبوب و مطرح کمپانی خودروسازی فولکس‌واگن، که شاید خیلی‌ها بواسطه آن این شرکت آلمانی را می‌شناسند، هات هاچ‌بک گلف GTI نام دارد. این خودرو که بواسطه نوع طراحی و قابلیت‌های فنی خوب، توانسته طرفداران بسیار زیادی، مخصوصا جوانان را به خودش جذب کند، از سال 1976 میلادی تا به امروز، در هفت نسل تولید شده است. براساس گزارشات منتشر شده درمورد نسل بعدی این خودرو، ظاهرا قرار است گلف GTI تحولات بزرگ و مثبتی را در زمینه عملکرد و پیشرانه به نمایش بگذارد. گفته شده که این خودروی دوست داشتنی قرار است به لطف مجهز شدن به سیستم هیبریدی در قسمت پیشرانه، مصرف سوخت بهینه‌تر و عملکرد ارتقاع یافته‌ای را ارائه دهد.

Golf-GTI-hybrid--3

طبق گزارش منتشر شده در Autocar، گلف GTI جدید به همان پیشرانه 2.0 لیتری چهارسیلندر توربوشارژردار مجهز خواهد شد اما با این تفاوت که قرار شده یک موتور برقی 48 ولتی به همراه یک سیستم استارتر برقی یکپارچه نیز به مجموعه موتور اضافه شوند و برخی تغییرات عملکردی را برای آن به ارمغان بیاورند. علاوه براین، احتمال داده می‌شود که به جای استفاده از توربوشارژرهای سنتی با عملکرد قدیمی، یک مکانیسم جدید با کمپرسورهای برقی جایگزین شود که نتیجه آن از بین رفتن تاخیر عملکردی توربو و حاصل شدن یک منحنی گشتاور صاف و نرم‌تر خواهد شد.

Golf-GTI-hybrid--4

همچنین در بخش دیگری از این گزارش آمده که استارتر الکتریکی موتور استفاده شده در این خودرو می‌تواند در یک وضعیت بخصوص از رانندگی، عملکرد پیشرانه احتراقی را به دوبرابر حالت عادی ارتقاء دهد. براساس تمامی این توصیفات صورت گرفته برای گلف GTI جدید، قدرت خروجی آن به احتمال زیاد نزدیک به نسخه GTI Clubsport، یعنی چیزی در حدود 261 اسب بخار است.

Golf-GTI-hybrid--1

از طرفی مجهز شدن این خودرو به سیستم هیبریدی، علی رقم اینکه وزن کلی آن را حدودا 50 کیلوگرم افزایش داده، نوعی بهینه سازی برای پلتفرم معروف فولکس واگن، یعنی MQB را به همراه داشته که در آینده مطمئنا این شرکت برنامه‌های زیادی برای بهره برداری از آن خواهد داشت. هنوز صحبتی از قیمت نهایی گلف GTI جدید نشده اما فروش رسمی آن در اروپا از اوایل 2020 میلادی آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا