مکمل بنزین
گوناگونخبر

بی ام و M3 جدید با تغییرات ظاهری در راه است

نسخه بروز شده ب‌ام‌و M3 به‌زودی معرفی خواهد شد زیرا تصاویر جاسوسی نشان داده‌اند که این سدان اسپرت در حال آزمایش است و تغییراتی را در طراحی تجربه کرده است. نسخه کنونی M3 همراه با کوپه M4 در اواسط سال 2020 معرفی شد. با توجه به پوشش‌های استتاری زیادی که در قسمت جلوی خودرو در تصاویر جاسوسی دیده می‌شود، به‌احتمال‌زیاد بیشتر تغییرات ظاهری M3 در قسمت جلو صورت گرفته است ولی بااین‌حال، به نظر نمی‌رسد ب‌ام‌و تغییرات زیادی را ایجاد کرده باشد.

بی ام و M3

سپر جلو بدون تغییر به نظر می‌رسد هرچند که ب‌ام‌و آن را پنهان کرده است. بااین‌حال، گرافیک جدید چراغ‌های جلو قابل‌تشخیص است و پوشش‌های استتاری احتمالاً تغییراتی جزئی در دماغه و جلوپنجره را پنهان کرده‌اند. در عقب، M3 جدید شبیه نسخه کنونی به نظر می‌رسد. بااین‌حال، ب‌ام‌و نشان M3 در بالای چراغ عقب و همین‌طور لوگوی خود را پنهان کرده است و ممکن است پیش از رونمایی، گرافیک چراغ‌های عقب را تغییر دهد.

بی ام و M3

انتظار نمی‌رود در پیشرانه‌های فیس‌لیفت M3 تغییری ایجاد شود. این خودرو هم‌اکنون از یک پیشرانهٔ 3 لیتری شش سیلندر خطی توئین توربو استفاده می‌کند که در نسخهٔ معمولی 480 اسب بخار قدرت و 550 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نسخه با گیربکس شش سرعته دستی هم قابل خریداری است اما با گیربکس هشت سرعته اتوماتیک می‌تواند ظرف 4.1 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت برسد. نسخه کامپتیشن هم از همان پیشرانه استفاده می‌کند اما 510 اسب بخار قدرت و 650 نیوتن متر گشتاور دارد.

بی ام و M3

M3 کامپتیشن در نسخه محرک عقب ظرف 3.8 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می‌رسد اما برای این نسخه سامانه چهارچرخ محرک هم قابل سفارش خواهد بود که شتاب را به تنها 3.4 ثانیه می‌رساند. حداکثر سرعت M3 هم روی 250 کیلومتر بر ساعت محدود شده است اما با سفارش پکیج راننده M این عدد به 290 کیلومتر بر ساعت افزایش پیدا می‌کند.

عکاسان نتوانسته‌اند از داخل M3 جدید عکس بگیرند اما ب‌ام‌و برای مدل 2023 این خودرو را به نمایشگر خمیده جدید و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی iDrive 8 مجهز کرد که باید بدون تغییر باقی بماند. البته ممکن است برخی تریم‌های تزئینی داخلی خودرو اصلاح شوند اما انتظار یک انقلاب بزرگ در طراحی داخلی M3 را نداشته باشید. هم‌زمان با M3، برادر کوپه آن یعنی M4 و همین‌طور سری 4 هم در حال به‌روزرسانی هستند و انتظار می‌رود تا پایان امسال معرفی شوند. ب‌ام‌و اعلام نکرده است که چه زمانی فیس‌لیفت M3 را معرفی خواهد کرد اما اواخر امسال یا اوایل سال 2024 محتمل‌ترین زمان برای رونمایی از این سدان اسپرت آلمانی محسوب می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا