مکمل بنزین
خبر

اوپل Crossland X؛ رقیب ارزان قیمت پژو 2008!

اوپل بار دیگر به بازار خودروی اروپا حمله کرد! این کمپانی شاسی‌بلند Crossland X و برادر اوپل Mokka X را رونمایی کرده است. اوپل Crossland X یک شاسی‌بلند کوچک بوده، که قیمتی در حدود 17985 دلار دارد و کمی ارزان‌تر از پژو 2008 است.

2017-opel-crossland-x12

در ساخت این شاسی‌بلند کوچک تلاش شده است که تا حد امکان از تکنولوژی‌های روز استفاده شده و فضای سرنشینان Crossland X با توجه به ابعاد خودرو، کمی بزرگتر از نمونه‌های مشابه باشد. این خودرو با پنج پیشرانه متفاوت بنزینی و دیزلی، تولید و عرضه خواهد شد. تمام پیشرانه‌های بنزینی اوپل  Crossland X حجمی 1.2 لیتری داشته و پیشرانه‌های دیزلی اوپل Crossland X هم حجمی 1.6 لیتری دارند.

2017-opel-crossland-x2

پیشرانه بنزینی اول تنها 81 اسب‌بخار قدرت دارد. نسخه پیشرفته پیشرانه مذکور 110 اسب‌بخار قدرت خواهد داشت. قدرتمندترین پیشرانه بنزینی اوپل Crossland X هم 130 اسب‌بخار قدرت دارد و از توربوشارژ بهره می‌برد. پیشرانه 110 اسب بخاری اوپل Crossland X را می‌توان به همراه یک گیربکس 5 سرعته دستی و یا شش سرعته اتوماتیک تهیه کرد.

2017-opel-crossland-x22

پیشرانه‌های دیزلی اوپل Crossland X هم به ترتیب 99 و 120 اسب‌بخار قدرت دارند. ضعفیف‌‌ترین پیشرانه دیزلی اوپل Crossland X؛ به طور متوسط و با هر صد کیلومتر پیمایش، مصرف سوختی معادل با 4.5 لیتر دارد.اوپل Crossland X به سیستم AWD مجهز نشده و انرژی پیشرانه‌ها در تمام نسخه‌های Crossland X به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

2017-opel-crossland-x1

اوپل Crossland X از OnStar کمپانی اوپل پشتیبانی خواهد کرد. OnStar امکان دسترسی 24 ساعته راننده به اورژانس را فراهم کرده و یا به شما در پیدا کردن هتل مناسب، رزرو اتاق و پیدا کردن جای پارک خودرو کمک می کند.

2017-opel-crossland-x212

2017-opel-crossland-x

از امکانات Crossland X می‌توان به سقف پانوراما شیشه ای، چراغهایLED، دروبین دید عقب،نمایش دهنده نقاط کور، کروز کنترل، سیستم هشدار و تشخیص عابر پیاده، ترمزهای اضطراری خودکار، سیستم هشدار خواب آلودگی راننده  و… اشاره کرد.

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا