مکمل بنزین
خبر

در آینده خودروها عواطف انسان را تشخیص می‌دهند!

علم باعث شده تمام مرزها شکسته شود و مغز انسان نیز عامل رشد علم محسوب می‌شود. یک کمپانی فعال در زمینه آی‌تی که با نام Affectiva شناخته می‌شود، نرم‌افزار تشخیص چهره بسیار دقیق تولید نموده و قصد دارد آن را در آینده به‌خودروها بیاورد. عبدالرحمان محمود که مدیر تولید این کمپانی بوده در همین راستا اعلام نموده، خودروهایی که توانایی تشخیص حالات احساسی انسان را دارند می‌توانند در صورت عصبانیت و ناراحتی راننده، وی را آرام کنند و در بهبود شرایط و افزایش ایمنی خودرو بسیار موثر باشند.

Cars-To-Monitor-Your-Emotions-5

نرم‌افزار تشخیص چهره در صورت بکار رفتن در خودروهای خودران می‌توانند در شرایط ویژه رانندگی را در دست بگیرند و از حادثه جلوگیری کنند. همچنین می‌توانند نسبت به شرایط روحی و روانی راننده به وی هشدار دهند و کمک کنند تا راننده اوضاع را سامان ببخشد. این سیستم تشخیص چهره با استفاده از دوربین جلوی یک تلفن هوشمند می‌تواند 33 حالت صورت را تشخیص دهد. به کمک این سیستم، تلفن همراه حالات تعجب، لذت بردن و ترس را تشخیص می‌دهد. شرکت سازنده این نرم‌افزار برای وارد شدن به دنیای خودروهای خودران با برندهای ژاپنی و آلمانی همکاری می‌کند و اولین نتیجه این همکاری در سال ۲۰۱۸ نمایان خواهد شد.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا