مکمل بنزین
گوناگونخبر

اشتباه عجیب سوبارو در بازار ژاپن!

کمپانی سوبارو در کشور ژاپن با مشکلاتی مواجه شده است. این خودروساز در ماه اکتبر خواستار بازرسی مجدد خودروهای تولیدی خود در بازار ژاپن شده است. به گزارش رویترز بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که میزان مسافت پیموده شده و مصرف سوخت برخی از محصولات سوبارو اشتباه است.

این مسئله زمانی اثبات شد که محققان خارجی اطلاعات مربوط به پیمایش محصولات سوبارو را مطالعه کرده و در بررسی نهایی خود به اشتباهات متعددی پی برده‌اند. اکنون اطلاعاتی درباره محصولات ناقص سوبارو و یا سال تولید آنها وجود ندارد.

در همین رابطه؛ میویکی باسودا، به عنوان سخنگوی سوبارو به رویترز گفته است که در حال حاضر مشغول بررسی داده‌های اطلاعاتی درباره محصولات سوبارو هستند و باید مشخص شود که این اتفاق چگونه افتاده و شامل کدام یک از محصولات سوبارو است.

لازم به ذکر است که سوبارو اکنون در حال انجام تحقیقات داخلی بوده و ظاهرا هنوز گزارشی مبنی بر تایید اشتباهات ذکر شده وجود ندارد. محققان نسبت به فرایند بازرسی نهایی محصولات عرضه شده سوبارو در بازار ژاپن نگاهی ویژه و دقیق دارند. یاسینیاکا به عنوان مدیرعامل سوبارو در اکتبر سال گذشته اعلام کرده بود که این کمپانی بیش از 30 سال است که از قوانین خاصی برای بازرسی محصولات خود پیروی نمی‌کند. یکی از الزامات قوانین مذکور استفاده از افراد متخصص و آموزش دیده برای بازرسی محصولات نهایی است؛ اما سوبارو و نیسان آن را جدی نگرفته و می‌گویند که اتفاقات مشابه همیشه رخ نمی‌دهد!

اشتباه در اعلام میزان مسافت پیموده شده مربوط به فرایند ایمنی خودروها نیست و به همین علت احتمال احضار مسئولان سوبارو به دادگاه‌های مربوطه بسیار کم است. همچنین مشخص نیست که آیا سوبارو سطح مجاز قوانین فدرال را نقض کرده یا نه؛ ولی اگر این ادعا درست باشد؛ خریداران محصولات سوبارو با مشکلات فراوانی مواجه شده و شاید خودروی آنها دیگر به فروش نرسد!

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا