مکمل بنزین
گوناگونخبر

هیوندای با یک محصول ویژه به نمایشگاه پاریس می‌رود!

خودروهای هاچ‌بک معمولا طرفداران خاص خودشان را دارند. به طورکلی این محصولات یک حس اسپرت و رانندگی پرهیجان را به رانندگان القا می‌کنند. در این میان اکثر خودروسازان مطرح در دنیا سعی کرده‌اند تا چند مدل خودروی هاچ‌‎بک را در خط محصولات تولیدی خود داشته باشند و بهتر از آن اینکه، حتما یک مدل “هات هاچ‌بک” هم در بین آنها به چشم می‌خورد. اصطلاح هات هاچ‌بک به خودروی هاچ‌بکی اطلاق می‌شود که نسبت به مدل معمولی خود، از لحاظ عملکردی به سطح بسیار بالایی ارتقاء یافته باشد به‌طوریکه می‌توان در مسابقات و یا میادین رقابتی مهم هم از آن استفاده کرد. تقریبا تمامی برندهای مهم اروپایی در این زمینه حضوری چشمگیر داشته‌اند و اخیرا هم شاهد تلاش برخی خودروسازان آمریکایی همچون دوج و هولدن برای تولید خودروی 5 درب اسپرت هستیم.

i30n-1

اما کمتر کسی فکر می‌کرد که کمپانی هیوندای هم بتواند به این زودی‌ها خودروی هات هاچ‌بک خود را معرفی کند. البته ما از چندی پیش اخبار و اطلاعاتی درباره این شرکت کره‌ای و برنامه جدی آن برای تولید مدل ویژه i30 N شنیده بودیم، اما در زمینه تست و آماده سازی این محصول، مخصوصا در پیست نورنبرگ رینگ و مرحله مهم استقامت 24 ساعته، سعی شده تمامی اطلاعات پروژه مخفی نگه داشته شود. در حال حاضر، هیوندای به طور رسمی اعلام کرده که قرار است در نمایشگاه خودروی پاریس محصول جدیدی را با عنوان RN30 رونمایی کند.

i30n-2

البته این عنوان به تنهایی باعث جذابیت خاصی نمی‌شود اما باتوجه به تیزر تبلیغاتی که فقط به صورت یک عکس برای این خودرو منتشر شده، می‌توان حدس زد که حقیقت نهفته در دل RN30، به احتمال خیلی زیاد یک مدل هات هاچ‌بک مفهومی باشد. از آنجائیکه مدتی قبل نسل جدید هیوندای i30 به طور رسمی رونمایی شد، پس می‌توان با درصد بسیار بالایی احتمال داد که این خودروی ویژه با عنوان RN30 به همان i30 N مرتبط باشد. فعلا هیچ اطلاعات اضافی دیگری درباره این خودرو وجود ندارد و باید امیدوار بود که هیوندای با معرفی این کانسپت جدید، ورود خوبی را به عرصه خودروهای هات هاچ‌بک داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا