مکمل بنزین
گوناگونخبر

شاسی بلند هیبریدی جدید چری فنگیون T11 معرفی شد

چری اولین تصویر رسمی از شاسی‌بلند هیبریدی جدید خود بنام فنگیون T11 را منتشر کرده است. این دومین محصول از سری مدل‌های جدید فنگیون چری محسوب می‌شود. به گفتهٔ این شرکت، تا پایان سال 2024 شش مدل جدید از این سری معرفی خواهد شد. حدود یک هفته پیش اعلام شد که چری سری فنگیون خود را برای تمرکز روی خودروهای انرژی نو احیا کرده است. این سری در همان سطح مدل‌های آریزو و تیگو بوده و اولین محصول آن سدان پلاگین‌هیبریدی A9 است که در همین سه‌ماهه به بازار عرضه خواهد شد.

اولین مدل چری فنگیون

فنگیون نام اولین محصول چری بود که در اواخر سال 1999 روی خط تولید رفت. این خودرو که بر اساس نسل اول سئات تولدو ساخته شده بود، با قیمت 88 هزار یوآن معادل 12 هزار دلار در چین عرضه شد و در سال 2001 تعداد 28 هزار دستگاه از آن فروخته شد که این رقم سال بعد به 50 هزار دستگاه رسید. تا سال 2003، مجموع فروش فنگیون به 100 هزار دستگاه رسید. چری فنگیون در دو نسل تا سال 2016 تولید شد و مدل ویانا که در اواخر دهه 80 شمسی در کشورمان عرضه شد و همین‌طور ام‌وی‌ام 315 از همین سری بودند.

سدان فنگیون A9

حال چری قصد دارد از این نام برای سری محصولات هیبریدی جدید خود استفاده کند و شاسی‌بلند T11 دومین مدل آن است. این خودرو در بیرون نمایی ساده با جلوپنجره مسدود، چراغ‌های جلوی سراسری و ورودی هوایی در پایین دارد. در طرفین جلوپنجره نورپردازی کار شده و در میانه آن لوگوی چراغ‌دار چری خودنمایی می‌کند. دستگیره‌های در مخفی، دوربین بجای آینه‌های جانبی، ستون‌های مشکی برای ایجاد نمای سقف شناور و رینگ‌های چند پره بزرگ هم از دیگر ویژگی‌های ظاهری T11 هستند. علاوه بر این، روی سقف نیز لیدار به چشم می‌خورد که این یعنی احتمالاً شاسی‌بلند جدید چری به سیستم‌های کمک‌راننده پیشرفته‌ای مجهز خواهد بود.

فنگیون T11

قوای محرکه T11 از تکنولوژی Kunpeng Super Hybrid C-DM بهره می‌برد که شامل پیشرانه هیبریدی اختصاصی، گیربکس، باطری و سیستم مدیریت باطری می‌شود. راندمان حرارتی این سیستم بیش از 44.5 درصد است و برد کلی آن بیش از 1400 کیلومتر خواهد بود. این خودرو در هر صد کیلومتر 4.2 لیتر بنزین مصرف می‌کند و ظرف 4.2 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد. به گفته چری، نسخه تولیدی T11 رسماً در سال 2024 معرفی خواهد شد.

در آگوست امسال، فروش ماهانه چری از 170 هزار دستگاه فراتر رفت و رکورد جدیدی را برای این شرکت به ثبت رساند. چری همچنین از ژانویه تا آگوست امسال مجموعاً یک میلیون و 63 هزار دستگاه خودرو فروخته که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایشی 42 درصدی داشته است. احیای سری فنگیون نیز نقطه عطف دیگری برای این شرکت در بازار خودروهای انرژی نو خواهد بود زیرا چری قصد دارد تا سال 2025 بیش از 10 خودروی پلاگین‌هیبریدی به بازار عرضه کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا