مکمل بنزین
گوناگونخبر

معرفی یک مدل مفهومی با نامی عجیب از دانگ فنگ چین

شرکت دانگ فنگ چین به‌تازگی از یک مدل مفهومی زیبا و قابل‌تأمل بانام eπ رونمایی کرده است. حرف e در این مدل نشان از الکتریکی بودن این خودرو و π نیز همان حرف معروف pi یونانی است. حرف یونانی که این روزها به‌واسطه استفاده شرکت یودو اتو چین برای مدل‌های کراس اوور خود در چین به محبوبیت و شهرت رسیده است.

خطوط زیبای روی بدنه، کاپوت کشیده و قسمت عقب کوتاه توانسته‌اند نقطه مثبتی در طراحی خارجی این کوپه چینی باشند. البته این طراحی به طراحی مدل‌های مفهومی شرکت اینفینیتی (شرکت لوکس ساز نیسان ژاپن) بسیار شبیه بوده و این الهام برداری زیاد تصادفی به دست نیامده است. دلیل آن نیز ساخت خودروهای زیاد شرکت اینفینیتی در چین توسط شرکت دانگ فنگ است.

قرار است دانگ فنگ نسخه اولیه این طرح را در سال جاری میلادی، نسخه به‌روزرسانی تر شده آن را در سال 2019 و همچنین نسخه نهایی آن را نیز در سال 2020 معرفی کند.

سیستم‌های هوش مصنوعی به‌کاررفته در این خودرو که به‌واسطه همکاری دانگ فنگ با شرکت بایدو به‌دست‌آمده است نیز می‌تواند از نقاط قوت این طرح به‌حساب بیاید. بااینکه هنوز قدرت این هوش مصنوعی مشخص نیست، اما می‌توان گفت که رانندگی خودکار و مجموعه‌ای از اتصالات کامل خودرو با وسایل هوشمند جزئی از این هوش مصنوعی باشند.

بااینکه هنوز اطلاعات زیادی در مورد این طرح مفهومی انتشار پیدا نکرده است، اما طبق ادعاهای مطرح‌شده، می‌تواند مسافت 500 کیلومتر را با موتورهای برقی و یا 1000 کیلومتر را باحالت پلاگین هیبرید (PHEV) خود بپیماید.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا