مکمل بنزین
گوناگونخبر

رونمایی داچیا از جدیدترین نسخه داستر با قدرت 150 اسب بخار!

شرکت رومانیایی داچیا که از زیرمجموعه‌های رنو فرانسه محسوب می‌شود، در نمایشگاه خودرویی پاریس، از جدیدترین مدل داستر خود رونمایی کرده است. خودرویی که در ایران به علت شناخت کمتر مردم به این برند رومانیایی، تحت برند رنو به تولید می‌رسد.

بعد از معرفی نسخه قدرتمندتر موتورهای دیزل موسوم به Blue dci در اوایل سال جاری میلادی، داچیا، این موتور را برای شاسی‌بلند اقتصادی خود به تکامل بیشتری رسانده است. به‌طوری‌که این بار، یک موتور بهینه‌شده 1.3 لیتری، قلب تپنده این شاسی‌بلند است. موتوری که در جدیدترین نسخه داستر به‌کاررفته است، در چندین خودروی رنو، نیسان و حتی مرسدس بنز نیز استفاده‌شده و جواب خود را پس داده است.

موتور 4 سیلندر 1.3 لیتری که می‌تواند دو حالت متفاوت از قدرت و گشتاور را به زیر پای راننده منتقل کند. قدرت‌پایه 130 اسب بخار به همراه 240 نیوتون متر بوده و نسخه قوی‌تر آن نیز توانایی تولید 150 اسب بخار قدرت را در کنار 250 نیوتون متر گشتاور داراست. موتوری که داچیا داستر را قوی‌ترین خودرویی قرار می‌دهد که این شرکت رومانیایی تاکنون تولید کرده است.

موتور 1.3 لیتری Tce داستر، هم‌اکنون تنها در نسخه دیفرانسیل جلو (FWD) عرضه خواهد شد درحالی‌که تا حدود یک سال دیگر، نسخه چهارچرخ محرک (AWD) آن نیز به مشتریان تحویل داده خواهد شد.

 

 

بر اساس گزارش‌های منتشرشده، داچیا در این خودروی بهینه‌شده خود، تنها به تقویت موتور و قدرت آن بسنده نکرده و سیستم‌های سرگرمی و ناوبری درون کابین را نیز دستخوش تغییر کرده است. سیستمی که نرم‌افزارهای زیادی مانند اندروید اتو، اپل کار پلی، ویز، واتساپ، اسپتیفای و… را پشتیبانی کرده و نسبت به نسل قبل خود، از سرعت، ظرافت و کارایی بالاتری نیز برخوردار است.

جالب است بدانید که شرکت داچیا، برای ارتقای این سیستم‌های سرگرمی درون کابین و تکامل آن‌ها، هیچ‌گونه مبلغ اضافی را نیز، نسبت به نسل قبلی این خودرو، از مشتریان دریافت نخواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا