مکمل بنزین
گوناگون

نگاهی به تصاویر گرافیکی مزدا 3 مدل 2019!

شرکت‌های خودروسازی، معمولاً قبل از اینکه بخواهند نمونه اولیه (Prototype) یا طرح مفهومی یک محصول جدیدشان را معرفی کنند، ابتدا  تعدادی طراحی‌ و تصاویر گرافیکی از آن خودروی جدید منتشر می‌کنند.

شرکت ژاپنی مزدا نیز به‌تازگی از طراحی‌هایی رونمایی کرده است که مربوط به خودروی مزدا 3 مدل 2019 هستند. با چرخان باشید تا نگاهی به این طرح‌ها و نقاشی‌های مزدا 3 جدید بیندازیم.

سال 2017 بود که مزدا از یک نمونه اولیه کاملاً اغراق‌شده از نسل بعدی خودروی 3 خود بانام طرح مفهومی Kai، در توکیو ژاپن رونمایی کرد؛ اما حالا، این شرکت با انتشار این تصاویر گرافیکی، دید جدیدی را به ما از این خودروی تازه‌وارد خواهد داد.

باوجوداینکه طرح مفهومی Kai، پیش‌نمایشی از یک خودروی هاچبک 5 درب بود، این تصاویر جدید، نشان از یک خودروی سدانی دارند که در قالب همان مزدا نسل قبل گنجیده است.

طراحی که نشان‌دهنده تکامل زبان طراحی موسوم به Kodo مزدا بوده و در خودروهای جدید CX-5 و CX9 کراس اوور نیز می‌توان شاهد خطوط جانبی به‌اصطلاح نرم‌تری بود که طراحی خارجی آن‌ها را، از نسل‌های قبل از خود متمایز می‌کند.

مشخصه‌های دیگر طراحی خارجی نسل جدید مزدا 3، نشان از یک طراحی با چهره‌ای تهاجمی‌تر داشته و همچنین چراغ‌های جلویی این خودرو که در دو طرف قسمت جلویی کشیده‌تر شده‌اند، روی یک جلوپنجره زیبای U شکل قرارگرفته‌اند.

شباهت‌های طراحی مابین تصاویر گرافیکی و مدل تولیدی نهایی نیز با یک داشبورد ساده، کشیده و درعین‌حال، متناسب با طراحی داخلی ادامه می‌یابد. در طرح مفهومی، پنلی که سامانه‌های داخلی خودرو روی آن قرارگرفته‌اند، با دریچه‌های بیضی‌شکل هوا همراهی شده‌اند که ما را یاد طراحی داخلی خودروی ژاپنی هوندا S2000 می‌اندازند.

بااین‌وجود، درست مخالف تصویر مشخص‌شده در طرح مفهومی مزدا 3 که در آن شاهد یک صفحه‌نمایش بزرگ و کشیده‌ای هستیم که از سمت شاگرد تا انتهای سمت راست فرمان کشیده شده، در نسخه تولیدی یا همان طراحی مزدا 3، این پنل صفحه‌نمایش تبدیل به یک تبلت بسیار کوچک‌تری شده که در انتهای داشبورد و درست روبروی دسته‌دنده، جاسازی‌شده است.

تا جایی که ما اطلاع داریم، مزدا 3 نسل جدید قرار است بر روی معماری موسوم به Skyactive-Vehicle مزدا سوار شده که دارای پلتفرمی به‌مراتب قدرتمندتر بوده و همچنین سواری باکیفیت‌تری را نیز به سرنشینان خود هدیه می‌دهد.

اما خبر مهم‌تر در مورد نسل چهارم مزدا 3، مربوط به قوای محرکه این خودرو است. موتوری ابداعی و جدید بانام Skyactive-X که با استفاده از 4 سیلندر خود، شاخصه‌های ترکیبی قدرت را به‌صورت کاملاً مناسب، تحویل راننده می‌دهد. درواقع این موتور، طوری طراحی‌شده تا هم ترکیب سوخت-هوای یک موتور دیزل و هم مزیت‌های یک موتور بنزینی را، در خود جای دهد.

مزدا پیش‌بینی کرده که این موتور، قدرت 190 اسب بخار و گشتاور 230 نیوتون متر را از 2 لیتر سوخت خود دریافت خواهد کرد. عددی که در مقایسه با موتور فعلی Skyactive-G بزرگ‌تر که با حجم 2.5 لیتری خود، تنها 184 اسب بخار و 250 نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند، بسیار عالی به نظر می‌رسد.

مزدا 3 نسل جدید که قرار است در دو کلاس هاچبک و سدان به تولید برسد، قرار است در اوایل نیمه اول سال 2019 تولیدشده و به بازار عرضه شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا