مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌هاخبر

نسل جدید فولکس واگن تیگوآن با پیشرانه‌های هیبریدی معرفی شد

فولکس‌واگن رسماً نسل سوم شاسی‌بلند محبوب خود یعنی تیگوآن را معرفی کرده است. برخلاف نسل قبلی، این خودرو قرار نیست در ایالات‌متحده عرضه شود و فولکس‌واگن برای این بازار کراس‌اووری متفاوت و کمی بزرگ‌تر را در نظر گرفته است که بر اساس مدل چینی تایرون ساخته خواهد شد. درهرحال، نسل جدید تیگوآن که حالا مخصوص بازار اروپا خواهد بود، ظاهر کاملاً متفاوتی پیدا کرده است.

فولکس واگن تیگوآن جدید

در جلو و عقب تیگوآن جدید نواری مشکی‌رنگ کشیده شده که در جلو حکم جلوپنجره‌ای باریک را دارد. با این حال، ورودی هوای اصلی در پایین و روی سپر تعبیه شده که در نسخه معمولی سه خط افقی کرومی داخل آن کار شده درحالی‌که در نسخه R-Line الگوی لوزی‌ شکل مشکی‌رنگ دارد و نمایی عصبانی‌تر را ایجاد کرده است. این خودرو به پلت‌فرم مدرن MQB Evo منتقل شده که در گلف، پاسات و آئودی A3 هم به کار رفته است. بااین‌حال، فاصله محوری 2,681 میلی‌متری تیگوآن جدید تقریباً با نسل قبلی یکسان است.

فولکس واگن تیگوآن جدید

داخل نسل جدید فولکس‌واگن تیگوآن

داخل تیگوآن جدید هم مثل بیرون بازنگری بزرگی را تجربه کرده است. در اینجا فولکس‌واگن داشبوردی کاملاً جدید با نمایشگر لمسی تبلت مانند بزرگ طراحی کرده است که زیر آن هیچ دکمه فیزیکی دیده نمی‌شود. بااین‌حال، روی غربیلک فرمان بجای دکمه‌های لمسی که در گلف موردانتقاد قرار گرفتند، از دکمه‌های فیزیکی استفاده شده است. کنترلر دوار زیبا با نمایشگر داخلی برای سیستم مالتی‌مدیا هم یکی دیگر از ویژگی‌های داخلی این شاسی‌بلند جدید آلمانی است.

پیشرانه‌های نسل جدید فولکس‌واگن تیگوآن

فولکس‌واگن برای نسل جدید تیگوآن دو نسخه پلاگین‌هیبریدی را در نظر گرفته است که هردو از یک پیشرانه 1.5 لیتری بنزینی چهار سیلندر توربو به همراه موتورهای الکتریکی 115 اسب بخاری استفاده می‌کنند اما به لطف تنظیم‌های متفاوت موتور بنزینی، مجموع قدرت یکی از آن‌ها 204 اسب بخار و دیگری 272 اسب بخار است. این مدل‌های پلاگین‌هیبریدی به پکیج باطری 19.7 کیلووات ساعتی مجهز هستند که امکان پیمودن تا صد کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی فراهم می‌کند.

فولکس واگن تیگوآن جدید

برای کسانی که علاقه‌ای به مدل‌های پلاگین‌هیبرید ندارند هم یک پیشرانه و دو موتور 1.5 لیتری بنزینی ارائه می‌شود که هر سه به سیستم هیبریدی خفیف مجهز هستند پیشرانه‌های بنزینی که از توربوشارژر هندسه متغیر و سیستم غیرفعالسازی سیلندرها هم بهره می‌برند، به ترتیب 130 و 150 اسب بخار قدرت دارند. نیرو در این مدل‌ها و همینطور هردو مدل پلاگین‌هیبریدی توسط یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

فولکس واگن تیگوآن جدید

کسانی که خواهان سامانه چهارچرخ محرک هستند باید سراغ موتور 2 لیتری بنزینی توربو بروند. این همان پیشرانه گلف GTI است و در اینجا در دو سطح قدرت 202 و 265 اسب بخار ارائه می‌شود. به گفته فولکس‌واگن، سخت‌افزار سامانه چهارچرخ محرک 4Motion برای کاهش لرزش اصلاح شده است. نسل جدید فولکس‌واگن تیگوآن اوایل سال آینده در اروپا عرضه خواهد شد و انتظار می‌رود قیمت آن از حدود 35 هزار یورو آغاز شود.

فولکس واگن تیگوآن جدید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا