مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌ها

5 موتورسیکلت با طراحی عجیب و متفاوت!

تخیل انسان آن‌قدر قدرتمند و بدون محدودیت است که می‌تواند تمامی مرزهای فضا و جهان را بدون هیچ حدومرزی بپیماید. تخیلی که درزمینهٔ طراحی خودرو و موتورسیکلت‌های عجیب و البته جذاب نیز برای خود محدودیتی قائل نمی‌شود.

در بحث طراحی موتورسیکلت، شرکت‌ها می‌توانند با آزادی بیشتر در طراحی خود، سامانه‌های سوخت‌رسانی، اهرم‌های انتقال قدرت، کلاچ و دیگر شاخصه‌های معمول طراحی را از حالت سنتی و معمولی خود خارج کرده و یک طرح نوین از موتورسیکلت‌های برقی را بیافرینند.

آزادی که می‌تواند موجب متولد شدن موتورسیکلت‌هایی با طراحی عجیب، گاهی با طراحی ترسناک و گاهی هم با طراحی بسیار زیبایی شوند که می‌توانند دید مناسبی به ما درزمینهٔ طراحی‌های آینده موتورسیکلت‌ها بدهند.

با چرخان باشید تا 5 طرح جذاب و عجیب را در موتورسیکلت‌ها، به شما عزیزان معرفی نماییم.

طرح مفهومی SASUGA

طرحی که بیشتر از آنکه به یک موتورسیکلت برقی شباهت داشته باشد، به‌وسیله ای برای جنگ ستارگان شباهت دارد. موتوری جذاب که به‌جای قرار گرفتن مخزن سوخت مایع، دو عدد سیلندر V شکل دوقلو در دو طرف موتور قرارگرفته تا چهره‌ای جالب به این موتورسیکلت ببخشد.

سارولی Manx7

 موتوری که از کشور اروپایی بلژیک سر برآورده و توسط دو برادر دوقلو تولیدشده است. این موتوربرقی که بانام اختصاری SP7 به مرحله تولید رسیده، طراحی خاص و جذابی را از خود به نمایش گذاشته است. درواقع، Manx7 نسخه به‌اصطلاح خیابان دوست SP7 بوده و می‌تواند مسافتی حدود 322 کیلومتر را با موتوربرقی خود بپیماید.

اگر شخصی قصد سوارشدن روی این موتور جذاب بلژیکی را داشته باشد، هزینه‌ای کمتر از 50,000 دلار نمی‌تواند برای آن بپردازد.

Sol Pocket Rocket

این طرح در کنار طرح‌های دیگر موتورسیکلت، به نظر عجیب‌تر و غیرقابل‌قبول‌تر می‌آید. موتورسیکلتی آلمانی که در وسط آن، بدنه V شکل قرارگرفته و در بالاترین قسمت آن نیز، یک سیلندر مشکی‌رنگی قرارگرفته که هم نقش صندلی راننده را بر عهده داشته و هم فرمان موتورسیکلت روی آن سوار شده است.

این موتورسیکلت برخلاف موتورسیکلت بالایی، باقیمت پایین 6,000 دلار به فروش می‌رود و نهایت سرعت آن نیز به 48 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. همچنین با یک‌بار شارژ کامل می‌تواند تنها 48 کیلومتر را بپیماید.

طرح مفهومی RMK E2

اگرچه ممکن است شما بگویید که طرح‌های عجیب زیادی وجود دارند که به مرحله تولید نرسیده‌اند اما باید گفت که می‌توان در این طرح‌ها، قدرت تخیل را قدردانی کرد. این طرح فنلاندی چهره عجیبی را برای خود دست‌وپا کرده است.

موتورسیکلت برقی RMK E2، با بدنه‌ای که شباهت زیادی به موتورهای سنتی دارد و باتری‌هایی که در وسط موتور قرارگرفته و قسمت بدیع آن نیز نبود زنجیر چرخ برای انتقال قدرت بوده که این طرح را بیش‌ازپیش جذاب می‌کنند. سرعت نهایی این موتور 161 کیلومتر بر ساعت بوده و برد الکتریکی آن نیز 193 کیلومتر است.

یاماها Nazo

شرکت ژاپنی یاماها با این طرح جذاب خود نشان داده است که می‌توان یک موتورسیکلت جذاب و بدیع را که شاخصه‌های زیادی از آینده در خود دارد، به نمایش گذاشت. یاماها نازو طرحی است که قرار نیست در سال 2019 به خط تولید یاماها راه یابد اما به‌قدری جذاب است که در فهرست ما جای بگیرد.

شاید برایتان جالب باشد که این موتورسیکلت جذاب، طراحی خود را مدیون شکل بدن گوریل بوده و با بالاتنه مرتفع خود، چهره‌ای فوق‌العاده عالی را به چشمان هر بیننده‌ای منتقل می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا