مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌هاخبر

انتشار تصاویر رسمی از نمای داخلی و کابین تارا

تارا به‌عنوان یکی از مهم‌ترین محصولات سال‌های اخیر ایران‌خودرو تاکنون چندین بار در نسخه‌های مختلفی مثل پروتوتایپ، تولیدی و… رونمایی شده است اما عجیب اینکه سازنده وطنی تابه‌حال حتی یک تصویر رسمی و واضح از نمای داخلی این خودرو منتشر نکرده بود و تمام تصاویری که تا به امروز از داخل تارا دیده‌ایم توسط عکاسان در مراسم‌های رونمایی گرفته شده بودند که چندان واضح نبودند. حال اما سرانجام ایران‌خودرو یک تصویر رسمی و نسبتاً واضح از داخل دردانه خود منتشر کرده که بهتر تغییرات آن‌را نسبت به خودرویی که زیر پوست تارا پنهان شده یعنی پژو 301 نشان می‌دهد.

با توجه به این تصویر، تارا برخلاف نمای بیرونی، در داخل بسیار به پژو 301 وفادار مانده و طراحی کلی داشبورد و کنسول مرکزی هیچ تفاوتی با همتای فرانسوی ندارد؛ بنابراین، تغییرات داخلی این سدان جدید ایرانی صرفاً در مواردی جزئی مثل غربیلک فرمان، دسته‌دنده و دریچه‌های تهویه خلاصه می‌شود. علاوه بر این، رو دری‌ها هم تغییر کرده و شکل متفاوتی نسبت به 301 به خود گرفته‌اند. درهرحال، طبق استانداردهای خودروهای داخلی، تارا را می‌توان سدان نسبتاً مدرنی دانست که یک سر و گردن بالاتر از محصولات قبلی ایران‌خودرو قرار می‌گیرد که عمده آن‌ها از پلت‌فرم فسیل‌شده پژو 405 استفاده می‌کنند.

داخل پژو 301
داخل پژو 301

تارا در نسخه دستی فرمان برقی با تجهیزاتی مثل کنترل‌های سیستم صوتی، نمایشگر هفت اینچی، پورت USB، بلوتوث، دی‌لایت، به ترمزهای دیسکی در هر چهارچرخ، سنسور دنده‌عقب، کروز کنترل و سیستم پایش باد تایرها ارائه می‌شود اما نسخه اتوماتیک از تجهیزات بیشتری مثل رینگ آلومینیومی 16 اینچی، تنظیم برقی صندلی راننده، تودوزی چرمی و پارچه‌ای، سنسور نور و باران، سیستم ورود بدون کلید و سانروف بهره می‌برد.

تارا از لحاظ ایمنی هم حرف‌هایی برای گفتن دارد زیرا به گفته رابط عمومی ایران‌خودرو، این ماشین در آزمون‌های ایمنی عابر پیاده به موفقیت دست یافته و نتایج این آزمون مورد تأیید مراجع بین‌المللی قرار گرفته است. این آزمایش‌ها در مراکز معتبر اروپایی مثل اسپانیا و آلمان با حضور بازرسان و نمایندگان قانونی مراجع صدور تأییدیه اروپایی E-Mark انجام گرفته و تارا با کسب نتایج عالی، تمامی الزامات و استانداردهای مربوطه را تأمین کرده است؛ بنابراین طبق گفته ایران‌خودرو، تارا در تصادفات با عابرین پیاده صدمات کمتری به آن‌ها وارد می‌کند.

بااین‌وجود، تارا از سیستم‌های ایمنی و کمک‌راننده خودروهای روز دنیا کاملاً بی‌بهره بوده و تجهیزات ایمنی قابل‌توجه آن صرفاً به چهار ایربگ (در نسخه دستی دو ایربگ) خلاصه می‌شود. البته پژو 301 که تارا بر اساس آن ساخته شده، در آزمون‌های ایمنی یورو انکپ موفق به کسب سه ستاره شده و توانسته در تصادفات تا 70 درصد از سرنشینان محافظت کند که ویژگی مثبتی تلقی می‌شود.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. مگر نگفته بودند كه تارا هم در نسخه دستي هم در نسخه اتوماتيك مجهز به سامانه كنترل پايداري خواهد بود بيخيالش شدند يا در مطلب فراموش كرديد قيد كنيد عزيزان؟!؟!؟!؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا