مکمل بنزین
خبرداخلی

راهکار جالب برای کاهش قیمت خودروهای داخلی تا پشت پرده بازار!

التهاب بازار خودروهای داخلی و همچنین بحث‎‌هایی که پیرامون دستکاری بازار توسط دلالان وجود دارد باعث شده تا مجلسی‌ها و مسئولین مختلف دست به ارائه پیشنهادات و راهکارهایی بدهند که به نظر می‌رسد بعضا قابل توجه بوده و احتمالا تاثیر خوبی در بازار خواهد داشت و قیمت خودروهای داخلی را به یک روند متعادل خواهد رساند.

به گزارش چرخان، قیمت خودروهای داخلی در هفته‌های اخیر رشد قابل توجهی داشته و اقداماتی از قبیل ممنوعیت اعلام قیمت در سایت‌های نیازمندی و یا توصیه به مردم برای نخریدن خودرو نیر تاثیر آنچنانی نداشته و کماکان قیمت این خودروها در ارقام بسیار بالایی بوده و معاملات قابل توجهی نیز در بازار انجام می‌شود.

خودروسازان خودروسازی بازار خودروی عراق قیمت قطعات یدکی خودرومحمدرضا منصوری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در مصاحبه‌ای پیرامون راهکارهای کاهش قیمت خودروهای داخلی گفت: یکی از اقداماتی که در حال حاضر و در مناطق آزاد شاهد آن هستیم بحث خودروهای خارجی با کارکرد زیر 50 هزار کیلومتر است که با هوابرش اقدام به بریدن سقف آنها می‌کنند و عملا این خودروها را اسقاط می‌کنند. این خودروها در حالی اسقاط می‌شوند که کمتر از 8 سال عمر کرده‌اند.

وی در ادامه افزود: همین خودروهای موجود در مناطق آزاد با پرداخت گمرکی وارد کشور شوند و پس از این اقدام می‌توان به واردات خودروهای خارجی دست دوم نیز برنامه ریزی کرد. قیمت خودروهای خارجی دست دوم چیزی در حدود 3 هزار دلار است ولی در حال حاضر قیمت ارزان‌ترین خودروی داخلی حدود 50 میلیون تومان است که قطعا مردم با واردات خودروهای خارجی دست دوم استقبال خوبی بعمل خواهند آورد. این اقدام می‌تواند بخشی از تقاضای بازار را جذب کرده و عملا التهاب بازار با استفاده از این روش کاهش می‌یابد.

خودروسازی خودروسازان صنعت خودروسازی ایران قطعه سازاناین نماینده مجلس در ادامه گفت: در حال حاضر عرضه و تقاضا در بازار توازن نداشته و می‌توان با واردات خودروهای خارجی سمت عرضه را قوی‌تر کرد و از این طریق بخشی از تقاضا را کم نمود. همچنین این اتفاق به کاهشی شدن روند قیمتی در بازار نیز کمک می‌کند. همچنین باید بگوییم که قیمت خودروهای خارجی دست دوم با تعرفه 100 درصدی در گمرک نیز نهایتا به 6 هزار دلار خواهد رسید که حدود 90 میلیون تومان خواهد شد.

منصوری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان گفت: واردات خودروهای خارجی دست دوم نیاز به یک عزم و اراده جدی داشته ولی دست‌هایی در پشت پرده وجود دارد که از این اتفاق جلوگیری می‌کنند چرا که سود این دسته از افراد در التهابی است که در بازار وجود دارد. همچنین از دیگر مزایای این خودروهای خارجی می‌توان به کیفیت ساخت آنها و تاثیرشان در کاهش آلودگی هوا نیز اشاره کرد.

گفتنی است که پیشنهاد به صورت جدی در مجلس پیگیری نشده و طبیعتا درخواست مردم از نمایندگان مجلس برای پیگیری جدی موضوع واردات خودروهای خارجی دست دوم برای متعادل کردن بازار خودروهای داخلی مساله ایست که در صورت وقوع وضعیت بهتری را برای خریداران داخلی به همراه خواهد آورد. چرخان سعی خواهد کرد که این موضوع را پیگیری کرده و نتیجه آن را طی خبرهای کوتاه تقدیم مخاطبان خود نماید.

 

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام
    ببینید گوشت دست دوم خارجی هم هست با گمرک ۱۰۰درصدی وارد کنید بلکه قیمت گوشت هم کاهش پیدا کنه آقای نماینده
    مردم همون ۹۰میلیون رو میدن خوب ماشین صفر میخرن دیگه چرا ۹۰نیلیون بدن وماشین قراضه خارجی ۱۰سال کار بخرند.
    واقعا خسته نباشید با این راهکار قشنگتون

  2. نکنه ماشین های دست دوم وبنجل چینی خرریدی ورو دستتون مونده وبا این راهکار شیرین تون میخوای بفروشیشون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا