مکمل بنزین
گوناگونخبرداخلی

سایپا ظرفیت تولید شاهین را در سال 99 بالا خواهد برد

به تازگی سایپا میزان هدف گذاری برای میزان تیراژ تولید جدیدترین محصول خود یعنی شاهین را همراه با افزایش ظرفیت اعلام کرد.
با این وجود و براساس دستور مدیرعامل گروه سایپا، با هدف اجرا طرح ویژه کنترل بازار وزارت صمت و ایجاد امکان افزایش تولید آن و همچنین افزایش محصولات سبدی خود، هدف‌گذاری تولید محصول شاهین از ۱۲ هزار دستگاه در سال 99 به ۲۰ هزار و ۲۰۰ دستگاه افزایش پیدا کرد.
تولید انبوه محصول جدید گروه خودروسازی سایپا از تیرماه امسال آغاز شده و به صورت صعودی ادامه پیدا خواهد کرد تا آنجا که تیراژ تولید شاهین در ماه‌های پایانی سال به ۴ هزار دستگاه در هر ماه خواهد رسید.


شاهین (رهام سابق) محصول جدید گروه خودروسازی سایپا به شمار رفته که با موتور توربو شارژ و با حجم ۱۵۰۰ سی سی به بازار عرضه خواهد شد. این موتور 8 سوپاپه بوده و توانایی تولید 108 اسب بخار، قدرت و 165 نیوتن متر، گشتاور را دارد. این خودرو علاوه بر برخورداری از ملزومات استانداردهای ۸۵گانه مانند ترمز ABS، کیسه هوا، چراغ روز و … در تیپ‌بندی‌های مختلف به نمایشگر لمسی هفت اینچی، سیستم استارت دکمه ای و ورود بدون کلید، تهویه مطبوع اتوماتیک، سانروف، سیستم روشنایی در روز (دی لایت)، سنسور هشدار موانع در عقب خودرو و دوربین دنده عقب، کروز کنترل، سیستم کنترل فشار باد لاستیک TPMS و فرمان برقی نیز مجهز است.
احتمالا با آغاز و تسریع روند تولید سایپا شاهین در کارخانه جاده مخصوص تهران، پیش فروش این خودرو نیز بزودی آغاز شده و اولین سری نیز از آبان 99 به دست مشتریان خواهد رسید.

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا