مکمل بنزین
گوناگونخبر

رونمایی از زیکر ایکس 2024 تمام الکتریکی با برد 560 کیلومتر در چین

زیکر به تازگی از شاسی بلند جدیدی به نام زیکر ایکس 2024 رونمایی کرده است. این مدل در دو نسخه ۴ و ۵ نفره ساخته شده که در دو مدل دو چرخ متحرک عقب و چهار چرخ متحرک در قیمت 200000 تا 220000 یوآن (28000 تا 31000 دلار) در دسترس علاقمندان قرار خواهد گرفت.

در بخش جلویی این مدل فیس لیفت با همان طراحی جلوپنجره بسته، چراغ‌های نیمه مخفی و دی لایت‌های H شکل روبرو هستیم. در قسمت عقب خودرو، چراغ‌های عقب حضور دارند که طراحی باریکی داشته و لوگوی سازنده نیز در این میان می‌درخشد.

این مطلب را نیز بخوانید: زیکر 007 با سریع‌ترین سیستم شارژدهی رونمایی شد

از نمای جانبی می‌توانیم درهای بدون فریم، دستگیره‌های مخفی درب‌ها و رینگ‌های 19 اینچی خودرو را مشاهده کنیم. زیکر شش رنگ متنوع را در دسترس خریداران قرار داده ‌تا بتوانند از میان طیف گسترده و طبق سلیقه خود مدل موردنظر خودشان را خریداری کنند.

ابعاد خودرو چیزی حدود 4450/1836/1572 میلی متر است و فاصله بین دو محور 2750 میلی متر برآورد می‌شود. بنابراین می‌توان گفت که اندازه آن نسبت به نسخه سابق تغییر گسترده‌ای نداشته است. اگرچه در بخش کمک راننده فناوری‌های جدیدی به چشم می‌خورد.

زیکر ایکس 2024 در بخش کمک راننده به ویژگی‌های زیادی مجهز شده که از جمله آنها می‌توانیم به 31 حسگر شامل 12 دوربین، 12 رادار، سیستم لیدار و یک دوربین نظارت بر راننده اشاره کنیم. همچنین کروز کنترل تطبیقی، نظارت بر نقاط کور و دیگر موارد نیز در این بین وجود دارند.

بر اساس ادعای زیکر خودروی جدید زیکر ایکس ۲۰۲۴ در دو نسخه دو چرخ متحرک تک موتوره و چهار چرخ متحرک دو موتوره ساخته شده است. البته اکنون می‌توان نسبت به نسخه قبلی سیستم انتقال قدرت پیشرفته‌تری را مشاهده کرد، چرا که در نسخه جدید راندمان کلی موتور برقی افزایش یافته و ۲ درصد بهتر شده است.

علاوه بر آن سیستم ترمز یکپارچه هوشمند IPB می‌تواند نسبت به سیستم‌های عادی دو برابر سریع‌تر عمل کند. همچنین حالت رانندگی جدیدی به نام آفرود در شهر نیز در ایکس ۲۰۲۴ حضور دارد. در قسمت پایین مشخصات مختلفی از دو نسخه تک موتوره و دو موتوره را برای شما گردآوری کرده‌ایم:

نسخه دو چرخ متحرک عقب:

  • موتور سنکرون با قدرت 200 کیلووات/ 343 نیوتن متر
  • شتاب 0 تا 100 کیلومتر در ساعت در 5.8 ثانیه
  • باتری لیتیومی سه تایی 66 کیلووات ساعتی
  • برد 560 کیلومتر (CLTC) کروز

نسخه چهار چرخ متحرک:

  • دو موتور سنکرون (موتور جلویی دارای قدرت 115 کیلووات و عقبی 200 کیلووات است)
  • شتاب 0 تا 100 کیلومتر در ساعت در مدت زمان 3.7 ثانیه
  • باتری لیتیومی سه تایی 66 کیلووات ساعتی
  • برد 500 کیلومتری و 512 کیلومتری کروز (CLTC)

با ورود به کابین متوجه حذف بیشتر دکمه‌های فیزیکی می‌شویم، چند دکمه‌ میانبر نیز در زیر فرمان جای گرفتند. نمایشگرهای موجود در کابین عبارتند از: کلاستر 8.8 اینچی از نوع ال‌سی‌دی، نمایشگر هدآپ 24.3 اینچی AR-HUD و صفحه نمایش یکپارچه مرکزی 14.6 اینچی.

تمام این نمایشگرها به تراشه کوالکام اسنپدراگون 8155 مجهز شده‌اند. فرمان دو پره خود‌ گرم‌شونده، یخچال 5.7 لیتری و صندلی‌های مجهز به تهویه/ گرمایش هم در این مدل حضور دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا