مکمل بنزین
گوناگونخبر

تویوتا مگا کروزر، برادر بزرگ‌تر لندکروزر یا هامر ژاپنی!

تویوتا مگا کروزر که به‌عنوان هامر ژاپنی شناخته می‌شود و پرچم‌دار شاسی‌بلندهای آفرودی تویوتا به‌حساب می‌آید، خودروی بسیار کمیابی است. بااین‌حال، اخیراً یک نمونه غیرنظامی از این خودرو در ایالات‌متحده به حراج گذاشته شده و با قیمت قابل‌توجه 310 هزار دلار فروخته شده است. گفته می‌شود از 3 هزار دستگاه مگا کروزری که بین سال‌های 1995 تا 2001 تولید شد تنها 150 دستگاه نسخه غیرنظامی بوده و بقیه همگی با کد BXD10 برای استفاده‌های نظامی در نظر گرفته شده بودند.

خودرویی که به حراج گذاشته شده اما حتی از این هم خاص‌تر است زیرا این یکی از معدود نمونه‌های مگا کروزر است که به شکل فرمان چپ درآمده است. این خودرو از قزاقستان به آمریکا وارد شده و تاکنون 90,900 کیلومتر کار کرده است. مگا کروزر با 5,090 میلی‌متر طول، 2,169 میلی‌متر عرض و 2,075 میلی‌متر ارتفاع، بزرگ‌تر از هامر H1 است اما به لطف مهندسی تویوتا، با وزن 2.9 تن، نیم تن از هامر سبک‌تر است. این نمونه فروشی در وضعیت خوبی قرار دارد و در عقب به یک نردبان مجهز است که دسترسی به باربند روی سقف را فراهم می‌کند.

در داخل، کابین خودرو مثل هامر H1 توسط یک تونل مرکزی بزرگ به دو قسمت تقسیم شده و چهار صندلی، تودوزی چرمی، سیستم صوتی افترمارکتی با ساب‌ووفر داخل صندوق‌عقب، پنجره‌های برقی، گرم‌کن صندلی‌ها، نورپردازی LED، یخچال، میز جمع شونده، نمایشگرهای روی داشبورد و سه نمایشگر دیگر در عقب روی سقف نیز از دیگر ویژگی‌های داخل این شاسی‌بلند بزرگ ژاپنی هستند. علاوه بر این، در صندوق بار خودرو یک تخت تعبیه شده که امکان استراحت کردن و تماشای فیلم را فراهم می‌کند.

در سینه مگا کروزر یک پیشرانه 4.1 لیتری توربودیزل چهار سیلندر قرار دارد که 153 اسب بخار قدرت و 382 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو از طریق یک گیربکس چهار سرعته اتوماتیک، گیربکس کمکی دو سرعته و سه قفل دیفرانسیل به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. سیستم تعلیق مستقل با تنظیمات نرم‌تر در نسخه غیرنظامی، محورهای پورتال، سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب و سیستم باد کردن تایرها نیز از دیگر ویژگی‌های فنی مگا کروزر هستند.

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

    1. خودرو مال ۳۰ سال پیشه و نظامی بوده چه انتظاری داری!!!؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا