مکمل بنزین
گوناگونخبر

تویوتا لندکروزر جدید در استرالیا به وانت تبدیل شد!

یک شرکت استرالیایی بنام کرییتیو کانورشن (Creative Conversions) نسل جدید تویوتا لندکروزر را به یک پیکاپ دو کابین تبدیل کرده است. این فرایند اما صرفاً به سادگی بریدن پانل‌های بدنه نیست زیرا تبدیل یک شاسی‌بلند به پیکاپ دو کابین به افزایش فاصله محوری نیاز دارد تا فضای کافی برای اتاق بار فراهم شود. سازنده استرالیایی، این لندکروزر پیکاپ را در دو مدل عرضه می‌کند که یکی فاصله محوری آن 700 میلی‌متر و دیگری 800 میلی‌متر افزایش یافته است. با این کار، امکان نصب اتاق بارهای مختلف با طولی بین 1,800 میلی‌متر تا 2,100 میلی‌متر وجود خواهد داشت.

این شرکت همچنین سه نسخه مختلف از لندکروزر پیکاپ خود را ارائه می‌کند که برای پوشش نیازهای کسانی که از پیکاپ برای یدک کشی، گردش یا کار استفاده می‌کنند طراحی شده است. در همه نسخه‌ها ظرفیت حمل بار و یدک کشی خودرو نسبت به لندکروزر استاندارد افزایش یافته است. وزن ناخالص (GVM یا مجموع وزن خودرو به همراه ظرفیت بار) نسخه پایه این پیکاپ 3800 کیلوگرم بوده و می‌تواند تا 3500 کیلوگرم را یدک بکشد. در نسخه دوم، وزن ناخالص به 4500 کیلوگرم افزایش پیدا می‌کند اما ظرفیت بکسل تغییری ندارد و نهایتاً در نسخه سوم وزن ناخالص بدون تغییر می‌ماند اما ظرفیت بکسل به 4200 کیلوگرم می‌رسد. برای مقایسه، وزن ناخالص لندکروزر استاندارد 3280 کیلوگرم و ظرفیت بکسل آن 3500 کیلوگرم است.

فرایند ساخت این پیکاپ با بریدن قیمت عقبی لندکروزر آغاز می‌شود که شاسی نردبانی خودرو را نمایان می‌کند. سپس فاصلهٔ بین دو محور همان‌طور که گفته شد بین 70 تا 80 سانتی‌متر بیشتر می‌شود که این کار در ترکیب با اوورهنگ عقب امکان نصب اتاق باری با طول بین 180 تا 210 سانتیمتر را فراهم می‌کند. پس از انجام این کارها، درنهایت یک شیشه عقب پیکاپی هم به خودرو اضافه می‌شود.

داخل این لندکروزر پیکاپ دست‌نخورده باقیمانده به‌جز صندوق بار خودرو که حذف شده است اما بااین‌حال، محل قبلی چرخ‌های عقب خودرو حالا به‌طور هوشمندانه‌ای به محفظهٔ برای قرار دادن اشیاء کوچک تبدیل شده است. علاوه بر این، در طرفین زیر اتاق بار هم جعبه‌هایی برای ابزار تعبیه شده و چرخ زاپاس هم زیر اتاق بار نصب شده است. به‌طورکلی، هرچند شاید قیچی کردن یک لندکروزر جدید و گران‌قیمت کار عاقلانه‌ای به نظر نرسد اما نتیجه نهایی نسبتاً قانع‌کننده بوده و خوش‌ساخت به نظر می‌رسد. با این کار، لندکروزر 300 شبیه نسخه جدیدی از لندکروزر پیکاپ سری 70 شده است که هنوز در بازارهایی مثل استرالیا و آفریقای جنوبی عرضه می‌شود.

به گفته شرکت کرییتیو کانورشن، هم‌اکنون ساخت دو دستگاه از این پیکاپ تکمیل شده و پنج دستگاه دیگر هم در نوبت دارد. هزینه این تبدیل 58,300 دلار استرالیا معادل 39 هزار دلار آمریکا اعلام شده که وقتی آن را به قیمت 90 هزار دلاری لندکروزر در استرالیا (معادل 60 هزار دلار آمریکا) اضافه کنیم، شاهد قیمتی صد هزار دلاری خواهیم بود که از پیکاپی مثل تویوتا هایلوکس بسیار گران‌تر است اما در عوض با پرداخت این مبلغ مالک پیکاپ منحصربه‌فردی خواهید شد که بزرگ‌تر، توانمندتر و جذاب‌تر از هایلوکس خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا