مکمل بنزین
اخبار روز خودروبرگزیده‌هاتازه‌هاخبر

نمونه‌های اولیه و تستی خودرو الکتریکی دانگ فنگ E70 وارد ایران شد!

با اینکه تاکنون زیرساخت‌های لازم جهت استفاده از خودروهای برقی به صورت گسترده در کشور ایجاد نشده است؛ اما برخی خودروسازان و مونتاژکاران به سمت اینگونه خودروها رفته‌اند.

اولین قدم محکم و قاطعانه را شرکت مدیران خودرو برداشته و در این راستا، شاهد آن هستیم که مونتاژ نسخه الکتریکی آریزو5 را رقم زده و اولین مجوز شماره‌گذاری را برای این محصول دریافت کرده است. شرکت ایران خودرو نیز با معرفی نسخه الکتریکی تارا، از توانایی تولید این خودرو خبر داد؛ اما بدلیل کمبود زیرساخت‌ها، همچنین نبود برخی حمایت‌های دولتی، فعلا صبر پیشه کرده است. دیگر شرکت‌های فعال در بازار چون کرمان موتور، بهمن موتور، فردا موتورز و… نیز گهگاهی از برنامه معرفی خودروهای الکتریکی، اطلاعاتی را به میان می‌آورند.

اما در جدیدترین اخبار، باتوجه به اسنادی که بدست خبرنگار پایگاه خبری چرخان رسیده، می‌توان فهمید که یکی از مونتاژکاران داخلی، نمونه‌های اولیه خودرو الکتریکی دانگ فنگ E70 را در جهت تست و آزمایش وارد کشورمان کرده‌اند!

دانگ فنگ ای 70 – DONG FENG E70

نکته مهمی که در این میان وجود دارد، این است که باوجود معرفی نسخه PRO و جدید دانگ فنگ E70، اما این برند چینی همچنان نسخه قبلی E70 را صادر می‌کند. براساس برخی اخبار، نمونه‌های وارد شده به کشور نیز از همان نسخه قبلی است.

چندی پیش بود که دانگ فنگ تولید انبوه E70 را در کشور روسیه با برند EVOLUTE و با نام i-PRO آغاز کرد

در رابطه با شرکت وارد کننده نمونه‌های اولیه دانگ فنگ E70 به ایران، باید گفت باید نگاهی به مونتاژکارانی انداخت که هم‌اکنون با برند چینی مذکور در حال شراکت بوده و محصولات آن را مونتاژ می‌کنند.

مشخصات دانگ فنگ ای 70 (DONG FENG E70)

براساس آخرین نسخه های صادراتی دانگ فنگ E70 به بازاری چون روسیه، می‌توان پیش بینی کرد که با نسخه مد نظر قرار گرفته برای بازار ایران مشخصات یکسانی داشته باشد. برهمین اساس، می‌توان احتمال داد که E70 مجهز به موتور الکتریکی 163 اسب بخاری و 230 نیوتن متری شود. ظرفیت باتری، 53 کیلووات بوده و این سدان می‌تواند با یکبار شارژ کامل، بین 400 تا 420 کیلومتر پیمایش داشته باشد. با استفاده از یک شارژر سریع، باتری 53 کیلووات ساعتی در عرض 36 دقیقه از شارژ 30 به 80 درصد می‌رسد.

برای شارژ این باتری 8 ساعت زمان لازم است و بیشینه سرعت نیز برابر با 150 کیلومتر برساعت محاسبه شده است. خودرو طی 9.9 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر برساعت می‌رسد.

این سدان برابر با 4680 میلی‌متر در طول، 1720 میلی‌متر در عرض و 1530 میلی‌متر در ارتفاع ابعاد داشته و فاصله بین محوری آن نیز برابر با 2700 میلی‌متر است. ارتفاع خودرو از سطح زمین نیز برابر با 120 میلی‌متر محاسبه شده است.

از امکانات رفاهی و ایمنی مهم این خودرو می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • سامانه ورود بدون کلید و استارت دکمه ای
  • کلاستر دیجیتالی
  • مولتی مدیا لمسی همراه با دوربین عقب
  • ترمز پارک برقی
  • سامانه کنترل پایداری
  • سر دنده الکتریکی
  • باز و بسته شدن آینه های بغل به صورت برقی همراه با گرمکن
  • رینگ های آلومینیومی
  • سنسورهای هشدار دهنده موانع در عقب خودرو
  • تریم چرمی صندلی ها
  • 6 ایربگ ایمنی (در نسخه فول)
  • و…

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

‫10 دیدگاه ها

  1. تا وقتی که زیرساخت و ایستگاه شارژ نباشه به درد نمیخورن

    1. اين كارت خوب نيست، مياي هي مينويسي اصالت ندارن، اصالت ندارن.

  2. آقا جلوی وارد شدن و فروش خودرو و موتور برقی باید گرفته شود ، چرا ؟ چوپ زیر ساخت وجود ندارد و ملت از برق شهری استفاده می کنند و دوباره حال برق خراب میشه ، از طرفی اکثر ملت در شهر ها آپارتمان نشین هستند و طرف موتورش را می خواهد با برق پارکینگ شارژ کند که موجب اختلاف و درگیری بین ساکنان می شود . از ما گفتن ، حالا هی کف و سوت بزنید .

    1. اینهمه افراد توی رأس قدرت نشستن اینا رو نمیفهمن کاربر های پراید سوار چرخان میفهمن این موضوعو

      1. اگه می فهمیدن که ، ملت و مسئولین در هر موضوع با هم از مشکل خبر دار نمی شدن . ما که دستمان به مسئولین نمی رسد ، بنابراین بر حسب وظیفه شهروندی در بخش کامنت سایت های معتبر مطرح می کنیم که شاید این سایت ها مطالبه گری کنند و مسئولین پاسخگو شوند ، حالا یا زیر ساخت ایجاد کردند و یا هنوز به این مسئله ورود نکردند ، ولی خوب مسئول حواسش را جمع می کند که مردم به مشکل برنخورند . در ضمن با نسخه شما هر کی ماشین مدل بالا داره ادم حسابی است که این موضوع در نگاه اول سطح درک شما را از مسائل می رساند .

    2. نمیدونم شما چقدر به اپارتمان نشینی آشنایی دارید ولی ما توی تهران همین الانم آب و گاز مون مشترکه و هرکس هرچقدر دلش میخواد مصرف میکنه و دیگری حق اعتراض نداره حتی با اینکه میدونیم بعضی ساکنین از بخاری گازی علاوه بر شوفاژ مشترک هم استفاده میکنن. نهایتش اینه برق هم مشترک میشه دیگه ، مگر نه الان در خارج هم پارکینگ اپارتمان ها شارژر داره؟ ضمنن میتونن از روی کیلووات مصرفی هر خودرو روی شارژر دیواری مصرف رو جداگانه حساب کنن. ضمنن مگر حتما باید برقشون از رق شبکه تامین بشه؟ الان مپنا شارژر خودروهای برقی با پنل های خورشیدی هم ساخته و در بسیاری از کشور ها شارژر های عمومی برقشون با پنل های خورشیدی بالای سر ایستگاه شارژ تامین میشه.

  3. نمیدونم شما چقدر به اپارتمان نشینی آشنایی دارید ولی ما توی تهران همین الانم آب و گاز مون مشترکه و هرکس هرچقدر دلش میخواد مصرف میکنه و دیگری حق اعتراض نداره حتی با اینکه میدونیم بعضی ساکنین از بخاری گازی علاوه بر شوفاژ مشترک هم استفاده میکنن. نهایتش اینه برق هم مشترک میشه دیگه ، مگر نه الان در خارج هم پارکینگ اپارتمان ها شارژر داره؟ ضمنن میتونن از روی کیلووات مصرفی هر خودرو روی شارژر دیواری مصرف رو جداگانه حساب کنن. ضمنن مگر حتما باید برقشون از برق شبکه تامین بشه؟ الان مپنا شارژر خودروهای برقی با پنل های خورشیدی هم ساخته و در بسیاری از کشور ها شارژر های عمومی برقشون با پنل های خورشیدی بالای سر ایستگاه شارژ تامین میشه.

    1. الان در آپارتمان ها فقط آب مشترک است و برق محوطه( روشنایی ، کنتور آب ، آسانسور ، درب پارکینگ ) ، کنتورهای گاز جدا هستند ، مسئله جدی میزان تولید برق و مصرف آن است ، همین اواخر قطعی گسترده برق در تابستان را تجربه کردیم و بنظرم علت اصلی آن فراگیر شدن کولر ها گازی است ، در موضوع باطری ها ی خورشیدی مسئله قیمت گران پنل های خورشیدی است و آن سیستم هم خودش برای ذخیره سازی انرژی احتیاج به باطری دارد . الان بهترین کار ایجاد ایستگاه های شارژ سریع بصورت پایلوت حداقل در تهران است ، تا هم مشکلات آن مشخص شود و هم برآورد دقیق از میزان برق مصرفی بدست آید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا