مکمل بنزین
گوناگونخبر

سدان XJ، پرچمدار جگوار!

اگر شما احساس کرده‌اید که کمپانی جگوار دیر یا زود تبدیل به یکی از کمپانی‌های بزرگ تولیدکننده شاسی‌بلندهای مختلف خواهد شد؛ نباید نگران باشید! زیرا سدان XJ جگوار به خوبی نقش خود را برای یک برند بریتانیایی و به عنوان نسل جدید سدان‌های جگوار بازی خواهد کرد. Ian Callum به عنوان مدیر طراحی جگوار در مصاحبه‌ای که اخیرا انجام داده است، از وجود یک اجماع کلی در کمپانی جگوار خبر داده و معتقد است که SUVها تنها راه برتری برند آنها نیستند.

به گفته Callum؛ ساخت SUVها در برنامه جگوار است؛ اما در اولویت نیست. سدان ویژه جگوار یک سورپرایز پیشرفته بوده و تنها یک برند تجاری مانند لندرور است که با تولید SUVها موفقت کسب می‌کند.

با این حال ساخت SUVهای اسپرت بخشی از برنامه جگوار بوده و این خودروساز دو مدلJ-Pace و F-Pace را معرفی کرده است. در همین حال جگوار سعی خواهد کرد که به تولید سدان‌های بیشتری بپردازد؛ زیرا پس از رونق خودروهای شاسی‌بلند، احتمال جایگزینی آنها در آمریکای شمالی با خودروهای هاچ‌بک وجود دارد.

به گفته Callum تنها نگرانی موجود درباره مدل XJ، طراحی نه چندان دلچسب آن در مقایسه با رقبای دیگر است. او می‌گوید که ظاهر  XJ با وسواس زیادی خلق شده، اما بعضی‌ها این طراحی را دوست ندارند.

هر دو کمپانی جگوار و لندرور اوایل این ماه نشان دادند که قصد تولید مدل‌های پرطرفداری با نام SVX را دارند. SVX یک نام ویژه برای خودرو دوستان افراطی است، زیرا خودروی مذکور توانایی بیشتری نسبت به SUV های برندهای بریتانیایی دارد. به گفته Callum کمپانی جگوار تکنولوژی دارد و اگر لندرور از آن استفاده کند؛ می‌توان خودرویی با نام SVX تولید کرد.

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا