مکمل بنزین
گوناگونخبر

کیا از پرقدرت‌ترین نسخه اپتیما رونمایی کرد

کیا از نسخه اروپایی اپتیما ۲۰۱۶ در نمایشگاه فرانکفورت رونمایی کرد. درکنار آن نیز نسخه فیس‌ لیفت به نمایش درآمد که چند ماه پیش از آن به طور رسمی رونمایی شده بود و بیش‌ترین تغییرات مربوط به چراغ‌ها و جلوپنجره می‌شود. در نمای عقب نیز تغییراتی انجام شده است.

Kia_optima_facelift_1

البته این کمپانی حرف زیادی از جزئیات به میان نیاورده است و بیش‌تر کنفرانس کیا به معرفی نسخه  Sporty GT (خودروی آبی رنگ تصاویر) صرف شد. این ماشین مخصوص بازار اروپا طراحی شده و کیا وعده داده که قدرتمند‌ترین نسخه اپتیما تا به الان باشد.

Kia_optima_Sporty_GT_Version

سیستم تعلیق پایین‌تر آمده و سفت‌تر شده تا ماشین اسپرت‌تر بشود. البته مهم‌ترین بخش موتور است که این نسخه را از دیگر اپتیماها متمایز می‌کند. موتور ۲ لیتری که به توربوشارژ مجهز شده، ۲۴۵ اسب‌بخار را در دور 6000rpm و گشتاور ۳۵۳ نیوتون‌متری را در دور موتور بین 1350 تا 4000rpm به گیربکس شش سرعته اتوماتیک تحویل می‌دهد.

Kia_optima_facelift_5

حداکثر سرعت برای این نسخه ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده و ۰ تا ۱۰۰ نیز طی مدت ۷.۴ ثانیه توسط sporty GT به دست می‌آید. مصرف سوخت نیز ۸.۱ لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده که به نسبت عدد مناسبی است.

Kia_optima_facelift_4Kia_optima_Sporty_GT_Version_3Kia_optima_facelift_3 Kia_optima_facelift_6 Kia_optima_Sporty_GT_Version_2Kia_optima_facelift_4

فروش مدل فیس‌لیفت تا انتهای سال جاری میلادی آغاز خواهد شد و نسخه sporty GT نیز کمی دیرتر و در سال بعدی میلادی به بازارها خواهد آمد.

منبع: carscroops

مهدی مهدیخانی

علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و به خصوص خودروها. امیدوارم از مطالب چرخان لذت ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا