مکمل بنزین
برگزیده‌هاتحلیلیخبر

خودروهایی که در بهار سال 97 وارد بازار خودرو ایران می‌شوند

به گزارش چرخان، بازار خودرو ایران در سال 97 بازار پر فراز و نشیبی خواهد بود چرا که گستردگی محصولات فعلی که از برندهای مختلف وجود دارد وارد چالش‎های زیادی خواهند شد که از جمله آن ورود خودروها و برندهای جدید به بازار و همچنین بحث استانداردهای 85 گانه است که احتمالا بسیاری از خودروها را از رده خارج کند (البته اگر قدرت خودروسازان به وزارت صنعت نچربد).

ما در این مقاله قصد داریم به 6 خودرویی که در بهار سال 97 وارد بازار ایران می‌شوند بپردازیم که البته مشروط به عدم وجود اتفاقات عجیب و غریبی است که صنعت خودرو معمولا دچارش می‌شود.

صنعت خودروسازی کشور پس از برجام توانست موفقیت‌های زیادی در عقد قراردادهای تجاری و مشارکتی با برندهای معتبر خودروسازی دنیا کسب کند که از جمله آن شرکتهای بزرگی مانند پژو، رنو، هیوندای و سیتروئن بود که شرکتهای خودروساز داخلی توانستند رضایت این خودروسازان را برای سرمایه‌گذاری در ایران جلب کنند که بعضی از محصولات در حال حاضر در حال تولید بوده و بعضی دیگر در سال آینده تولید می‌شوند.

در این مقاله قصد داریم 5 خودروی نوبرانه بهار 97 را که البته ترکیبی از واردات و تولید مشارکتی است، معرفی کرده و معرفی اجمالی روی آنها داشته باشیم. به طور کلی خودروهایی که در بهار 97 وارد کشور می‌شوند از قیمت 100 تا 300 میلیون تومان برخوردار خواهند بود و البته برخلاف بسیاری از انتخاب‌های گذشته، کیفیت اغلب خودروهای مورد بحث بسیار بالا بوده و احتمالا موفقیت زیادی در بازار خودرو کشور خواهند داشت.

در ادامه به 6 خودروی نوبرانه بهار 97 می‌پردازیم.

سیتروئن c3

این خودرو به معنای واقعی کلمه یک اسپورت زیبای هاچ‌بک است. این خودرو از نظر ظاهر بسیار جوان‌پسند بوده و هر آن‌چیزی که یک مشتری برای خودروی اسپورت در این قیمت می‌خواهد، در سیتروئن c3 می‌تواند بیابد. شاید با حضور این خودرو مشتریان آلفا رومئو جولیتا کمتر از همیشه شود چرا که این خودرو احتمالا در صدر فروش این رده قیمتی و این کلاس خودروها قرار بگیرد.

علاوه بر طراحی زیبای ظاهری، طراحی داخلی خودرو نیز بسیار جذاب است و نظر بسیاری از مشتریان را جلب می‌کند. قیمت مناسب نسبت به امکانات و همرده‌هایش باعث خواهد شد که این خودرو به یکی از موفقیت‌ترین واردات صنعت خودرو که احتمالا با همکاری سایپا به تولید هم خواهد رسید، تبدیل شود.

اهالی صنعت خودرو می‌گویند این خودرو احتمالا زانتیا دوم کشور خواهد شد که هنوز پس از سالها مورد توجه بازار خودرو است و انتخاب اول بسیاری از خریداران محسوب می‌شود.

نیسان ایکس‌تریل 2018

نیسان ایکس‌تریل 2018

خودروی بعدی نوبرانه 97 از ژاپن می‌آید. این شاسی‌بلند نیمه هوشمند ژاپنی که در بازار جهانی مورد استقبال قرار گرفته است به زودی وارد بازار خودرو ایران می‌شود تا سهم این برند معتبر در بازار خودرو کشورمان را افزایش دهد. کارشناسان و اهالی صنعت خودرو، نیسان ایکس‌تریل 2018 و تویوتا راو4 را نماد شاسی‌بلندهای با کیفیت ژاپنی می‌دانند که هنوز رقیب جدی برای آنها تولید نشده است.

در مدل 2018 این خودرو چیزی که بیشتر از همه چیز به چشم می‌آید طراحی خشن و تیزی است که در کنار افزایش امکانات و آپشن‌های خودرو جذابیت خرید این خودرو را افزایش داده است. پیش‌بینی‌ها از استقبال خوب مشتریان در این رده قیمتی و در کلاس شاسی‌بلندها برای نیسان ایکس‌تریل 2018 می‌گویند.

رنو مگان

نسل قدیمی این خودرو که در حال حاضر جزو خودروهای پرتعداد در خیابان‌های ایران محسوب می‌شود، نشان داد که این خودرو می‌تواند با نسل جدید موفقیت زیادی کسب کند. شاید وقتی لورنس ون‌دن آکر سرطراح اصلی شرکت رنو وقتی این خودرو را طراحی می‌کرد، همه می‌دانستند که شاهکار دیگری از زیر دستان او خارج می‌شود تا در بازار خودرو خودنمایی کند. طراحی بدنه و همچنین داخل خودرو به گونه‌ایست که این سدان کوچک را تبدیل به یکی از پرفروش‌ترین خودروهای رنو کرده است.

کارشناسان بازار می‌گویند نگین خودرو در فروش این خودرو موفقیت‌های زیادی خواهد داشت. شاید رقبای این سدان زیبا از الان عزای ورود این خودرو را گرفته‌اند و شما نیز می‌توانید نگاه غم‌انگیز هیوندای النترا، کیا سراتو و مزدا 3 را ببینید!

لوکسژن U6

این برند تازه وارد تایوانی نیز این روزها مشغول برندینگ خود است و تست درایو آخری که برگزار کرد و گزارش آن را در چرخان خواندید، نشان می‌دهد برای ورود به بازار ایران برنامه زیادی دارد. محصول نوبرانه این برند تایوانی یو6 است که از کیفیت ساخت بالایی برخوردار است. اگر بخواهیم برای این خودرو رقیبی را نام ببریم قطعا اولین رقیب آن هیوندای توسان است که بعضی از کارشناسان می‌گویند کیفیت و امکانات این خودرو از توسان بالاتر است.

قیمت کمتر از 200 میلیون تومان (احتمالا) در کنار استفاده از تکنولوژی ژاپن در ساخت خودرو باعث خواهد شد که طرفداران بسیاری از خودروهای هم‌کلاس یو6 به سمت این خودرو جلب شوند.

تجهیزات ایمنی خوب این خودرو در کنار آپشن‌های مناسب و هندلینگ قابل قبول و کیفیت راننده مناسب مواردی است که لوکسژن U6 را یک نوبرانه خوب برای بهار سال 97 می‌نماید.

میتسوبیشی اکلیپس کراس

میتسوبیشی اکلیپس کراس

ورود این خودرو از برند میتسوبیشی، شاید حرفی برای گفتن باقی نگذارد چرا که این برند جزو معتبرترین برندهای خودروسازی دنیا محسوب می‌شود و خودروهای جدید این برند مانند اوتلندر توانسته به خوبی اعتبار این برند را نشان دهد ولی در مورد میتسوبیشی اکلیپس کراس باید گفت این خودرو از نظر سایز و ابعاد کمی کوچکتر از اوتلندر این برند است.

قیمت گذاری حدودا 250 میلیون تومانی برای این خودرو دور از واقعیت نیست و احتمالا به دلیل طراحی ظاهری و امکانات و آپشن‌های متنوع مورد استقبال بازار خودرو ایران قرار خواهد گرفت.

همین چند وقت پیش چهره این محصول جدید میتسوبیشی در گمرک مشاهده شد که سر و صدای زیادی در رسانه‌های اقتصادی به همراه داشت. طراحی این خودرو را می‌توان جزو طراحی‌های نو این برند ارزیابی کرد که کار نماینده فروش این برند را در بهار 97 قطعا آسان کرده است.

هاوال H6

شاید قبل از آنکه توضیح دیگری بدهیم باید بگوییم این خودرو در سال گذشته بیش از 400 هزار فروش موفق را تجربه کرده است! همین آمار نشان می‌دهد که با یک کراس‌اوور با کیفیت مورد قبول جهانی روبرو هستید که از کشور چین وارد ایران خواهد شد. احتمالات از قیمت‌گذاری بین 100 تا 150 میلیون تومانی این خودرو خبر میدهند.

امکانات و تجهیزات خوب این خودرو در کنار تجهیزات ایمنی قابل قبول آن باعث می‌شود که در رده کراس‌اوورهای با قیمت 100-150 میلیون تومان رقیبی جدی محسوب شود. اگر برای این خودرو بخواهیم رقیبی نام ببریم، قطعا سانگ‌یانگ تیوولی بهترین گزینه از بازار خودرو کشور است.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا