مکمل بنزین
گوناگونخبر

احتمال همکاری جگوار لندروور با فورد و بی‌ام‌و برای ساخت کارخانه باتری سازی!

طی چند سال اخیر باتوجه به اینکه موضوع تولید خودروهای برقی برای خودروسازان بزرگ دنیا اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است، شاهد فعالیت‌های زیاد آنها جهت فراهم آوردن شرایط لازم برای تولید این نوع از محصولات هستیم. خبرهای جدید در این حوزه از این حکایت دارند که کمپانی جگوار لندروور مذاکرات مقدماتی را با بی‌ام‌و و فورد برای ساختن یک کارخانه باتری سازی جهت تجهیز کردن خودروهای برقی آینده خود، انجام داده است.

BMW-i8-Concours-dElegance-Edition-1

همانطورکه تسلا برای محقق کردن برنامه‌های بزرگ خود اقدام به احداث بزرگترین کارخانه ساخت باتری‌های یون لیتیوم در دنیا نموده و می‌خواهد از تولیدات انحصاری خود در محصولات جدیدش استفاده کند، این سه شرکت انگلیسی، آلمانی و آمریکایی هم تقریبا قصد دارند مشابه چنین کاری را به مرحله عمل برسانند. در حال حاضر شرکت فورد تمام نیازهای خود در زمینه باتری را از شرکت ال‌جی تامین می‌کند و این درحالیست که بی‌ام‌و با سامسونگ قرارداد بسته است. اگرچه جگوار لندروور هنوز خودروی برقی را در سبد محصولات تولیدی خود ندارد، اما مشارکت آن با دوخودروساز بزرگ برای ساختن باتری‌های اختصاصی باعث می‌شود هزینه تولید کاهش یافته و از طرفی فرآیند طراحی و تولید یک خودروی برقی سریعتر انجام شود.

14FOCU_BEV_ProfDrvMot_mj[2]

البته این مشارکت هنوز به‌طور رسمی از طرف جگوار لندروور تائید نشده اما شایعاتی وجود دارد که از تحرکات این شرکت برای توسعه یک کراس‌اوور برقی مبتنی بر پلتفرم F-Pace حکایت دارد و احتمالا عنوان I-Pace برای آن انتخاب شود. از آنجائیکه هیچکدام از دوشرکت فورد و بی‌ام‌و کراس‌اوور یا SUV برقی تولید نمی‌کنند، پس هیج جای نگرانی برای موضوع رقابتی بین این سه وجود نخواهد داشت.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا