مکمل بنزین
گوناگونخبر

همکاری پورشه با بوئینگ برای ساخت خودروهای پرنده

اگر بتوان خودروهای برقی و پیشرانه‌های الکتریکی آن‌ها را به‌عنوان آینده صنعت خودروسازی در نظر گرفت پس می‌توان با تصور آنچه در فیلم‌های سینمایی مشاهده کردیم و حرکت شرکت‌ها به این سمت، خودروهای پرنده را نیز جزئی جداناپذیر از این صنعت برای حمل‌ونقل‌های شخصی در آینده مشاهده کرد.

با توجه به این‌که جمعیت جهان روزبه‌روز در حال افزایش بوده و به طبع آن، خودروها نیز بر تعدادشان افزوده می‌شود، پس باید فکری برای شهرهای بزرگ و پرجمعیت در کشورهای مختلف ازنظر مسائل حمل‌ونقل، بشود. شاید همین خودروهای پرنده، یکی از جذاب‌ترین و بهترین ایده‌ها برای آینده حمل‌ونقل به‌جای خودروهای شخصی باشند.

در همین راستا، شرکت اشتوتگارتی پورشه با هواپیماسازی آمریکایی بوئینگ، به‌تازگی اعلام کرده‌اند که قصد همکاری با یکدیگر به‌منظور ساخت خودروهای برقی رادارند. هردوی این برندهای بزرگ و جهانی، قصد دارند تا تجربه زیاد خود هم در قسمت خودرویی و هم در قسمت هوانوردی را برای ساخت یک خودروی پرنده شهری به کار بگیرند.

یکی از اعضای هیئت‌مدیره پورشه آقای دتلو فون پلاتن در همین زمینه گفته است: «شرکت پورشه در تمامی سال‌های فعالیت خود، با تولید و عرضه خودروهای اسپرت و قدرتمندی که بتوانند امضای تخصصی این شرکت را با خود برای رضایت حداکثری مشتریان به همراه داشته باشند، تولید کرده است. اکنون زمان آن رسیده که این شرکت، در مورد بعد سوم سفر که همان ارتفاع باشد نیز وارد عمل شده و خودروهای پرنده بسازد.» درواقع پورشه با همکاری کردن با شرکت بزرگ بوئینگ می‌خواهد یک همکار بسیار باتجربه و قدرتمند برای ساخت چنین خودروهای برای بازارهای آینده، در اختیار داشته باشد.

این همکاری، بین شرکت‌های پورشه، بوئینگ و شرکت سومی بانام آئورورا فلایت ساینس (Aurora Flight Science) یک شرکت زیرمجموعه بوئینگ، شکل خواهد گرفت تا در ابتدای کار، آن‌ها بتوانند امکان‌سنجی بازاریابی چنین خودروهایی و ساخت مدل‌های مختلف شهری از آن را بررسی نمایند. این همکاری برای اولین حرکت خود، یک طرح مفهومی خودروی پرنده که بعداً به‌عنوان یک نمونه اولیه تست خواهد شد را با در نظر گرفتن فرود و پرواز عمودی و پیشرانه برقی، تولید خواهد کرد.

بر اساس تحقیق که خود شرکت پورشه در سال 2018 انجام داده بود، بازار خودروهای پرنده پس از سال 2025 سرعت خود را چندین برابر خواهد کرد. همچنین این تحقیق نشان می‌دهد که چنین وسایل هوایی حمل‌ونقل، هم می‌توانند سریع‌تر بوده هم ارزان‌تر و هم قابلیت انعطاف‌پذیری بالاتری نسبت به خودروهای معمولی دارند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا