مکمل بنزین
گوناگوناخبار روز خودروخبر

تولید چرخ‌هایی از فیبر کربن برای بنتلی بنتایگا!

چرخ‌های فیبرکربنی ممکن است روزی آنقدر مقرون به صرفه شوند که بتوان از آنها در یک موستانگ هم استفاده کرد، اما در حال حاضر مهندسی آنها بسیار پیچیده است و به ندرت شاهد این چرخ‌ها هستیم، مگر در ماشین‌های غیرمعمول و گران قیمتی مانند: Koenigsegg Agera RS,  Ferrari 488 Pista و سری انحصاری Porsche911  توربوS، که بیش از هشت متر مربع فیبر کربن در هر چرخ آنها به کار رفته‌است. البته مواد کامپوزیت منحصر به ابرخودروها نیستند، همان‌طور که مالینر با رونمایی از چرخ‌های ۲۲ اینچی فیبرکربنی‌ برای ماشین شاسی بلند بنتلی بنتایگا نشان می‌دهد، با استفاده از این چرخ‌ها ۱۳.۲ پوند (حدودا ۶ کیلوگرم) در وزن اتومبیل صرفه جویی خواهد شد.

نگران نباشید، کم کردن طعنه آمیز ۶ کیلوگرم از وزن خودرویی که وزن اولیه آن ۵۳۲۶ پوند است بیهوده نیست. اگرچه لازم به ذکر است که این چرخ‌ها خاص هستند چراکه با همکاری Bucci Composites، متخصصی در زمینه فن‌آوری کامپوزیت‌های فیبرکربنی، تولید شده‌اند. بنتلی می‌گوید: “مهندسی این چرخ‌ها پنج سال به طول انجامید، چراکه هدف، ساخت و استفاده از فرایند‌های نوآورانه بود، به گونه‌ای که از گرفتن نتایجی باکیفیت بالا و تکرارپذیر اطمینان حاصل کنیم.”

ادعاهای دیگر شامل بهبود سختی به اندازه یک درجه کمبر به ازای هر گرم نیروی اعمال شده هستند، به علاوه استهلاک تایر‌ها به لطف استحکام بالای چرخ‌ها پایین خواهد بود.

لازم به ذکر است به علت اینکه الیاف مواد استفاده شده باعث افتراق هوای نشت کرده می‌شوند، ایمنی دربرابر ضربه افزایش یافته است. این بدان معناست که در حالی که چرخ آلومینیومی می‌تواند در اثر ضربه خرد شده و باعث انفجار تایر خودرو شود، چرخ فیبرکربنی امکان تقلیل آهسته لاستیک را فراهم خواهد کرد، بدین صورت راننده، توقفی کنترل شده‌تر، راحت‌تر و امن‌تر خواهد داشت.

بنتلی هم‌چنان صحبتی از هزینه‌ها به میان نیاورده است، اما ما دوست داریم بدانیم در اواخر امسال، وقتی چرخ‌های جدید در دسترس قرار بگیرند، بنتلی بابت آنها چقدر از شما هزینه دریافت خواهد کرد.

البته این احتمالا یک آپشن اضافی خواهد بود، اما وقتی شما توانایی خرید یک بنتلی را داشته باشید، از پس هزینه‌های اضافی آپشن‌های جدید آن نیز برخواهید آمد و این مساله با سبک زندگی شما مغایرتی نخواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا