مکمل بنزین
گوناگونخبر

احتمال توسعه کیا تلوراید براساس پلتفرم نسخه 2019 کیا K900

شرکت کیا در اوایل امسال اعلام کرد که در حال توسعه یک خودرو SUV با ابعادی بزرگتر از سورنتو است. در نمایشگاه خودروی بین‌المللی آمریکای شمالی در سال 2016 نسخه کانسپت کیا تلوراید به نمایش گذاشته شد. این خودروی شاسی بلند به هفت صندلی مجهز بود. در اواخر فوریه امسال تصاویر جاسوسی از کیا تلوراید در اینترنت منتشر شد که البته به علت این‌که به خوبی مورد پوشش قرار گرفته بود، طراحی آن برای ما آشکار نشد.

تنها چند روز پیش شرکت کیا از نسل دوم K900 در نمایشگاه خودرو نیویورک رونمایی کرد. امروز این شرکت کره‌ای اعلام کرده است که شاسی بلند آینده این کمپانی که به سه ردیف صندلی مجهز است، از چندین ویژگی مشترک با نسخه 2019 کیا K900 بهره می‌برد. یکی از مقامات کیا در مصاحبه‌ای با Motor Authority به صورت غیر مستقیم اعلام کرد که این امکان وجود دارد که کیا تلوراید دارای پلتفرم یکسان با نسل دوم K900 باشد. K900 لوکس‌ترین خودروی تولیدی این شرکت کره‌ای محسوب می‌شود.

این فرد عنوان کرده است که شاسی بلند آینده شرکت کیا عملکرد بهتری نسبت به خودرو SUV جنسیس که در آینده معرفی می‌شود از خود نشان خواهد داد. همانطور که می‌دانید برند جنسیس متعلق به شرکت هیوندای است و براساس گزارشات این سازنده خودرو قصد دارد یک SUV با نام Palisade را توسعه و روانه بازار کند. انتظار می‌رود این خودرو در سال‌های آینده به همراه 8 صندلی معرفی شود.

این مقام کیا ابراز امیدواری کرده است که نسل دوم K900 به فروش مناسبی در ایالات متحده آمریکا دست پیدا می‌کند و وضعیت کیا را در این بازار بهبود می‌دهد. نسل گذشته این خودرو در بازار آمریکا فروش کمی را تجربه کرده است. محصول جدید این شرکت کره‌ای در سه ماهه چهارم سال جاری میلادی روانه بازار آمریکا می‌شود. کیا قصد دارد این خودرو را در یکی از کارخانه‌های خود در کره‌ جنوبی که استینگر در آن تولید می‌شود، بسازد.

محمد قریشی

مهندس مکانیک و علاقه مند به دنیای خودرو و تکنولوژی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا