مکمل بنزین
گوناگونخبر

چهار درب و برقی، نسل بعدی فولکس قورباغه ای!


گزارش‌های مختلفی از نسل بعدی فولکس‌واگن بیتل یا همان فولکس‌ قورباغه‌ای منتشر شده است؛ برای مثال یکی از آخرین شایعات منتشر شده ادعا کرده که دیگر مدل جدیدی از بیتل تمام برقی و با چهار درب ساخته می‌شود.

در این خبر منتشر شده توسط Autocar پلتفرم نسل بعدی فولکس‌واگن بیتل بر پایه MEB که زیربنای ساخت خودروهای برقی این برند است، ساخته می‌شود. به علاوه نسل بعدی بیتل دیگر هیچ دی‌اکسیدکربنی از اگزوزهایش بیرون نخواهد داد و این به معنی تمام برقی بودن این وسیله نقلیه آلمانی است. همچنین بیتل جدید همانند نسخه‌های اولیه محور چرخ‌های عقب را نیز به کار خواهد انداخت. از سوی دیگر به جای داشتن دو درب، نسل بعدی فولکس‌واگن چهار درب خواهد داشت که این طراحی نیاز به افزایش فاصله میان چرخ‌ها خواهد بود و متعاقبا سرنشینان ردیف عقب فضای بزرگتری برای نشستن و استراحت کردن خواهند داشت ولی بقیه طراحی‌ها و ظواهر بیتل تغییری پیدا نخواهد کرد.

مدل موجود بیتل در بازار دو درب کوپه یا کانورتیبل است که هنوز فروش خوبی دارد که دلیل آن هم جا افتاده بودن این خودرو در بازارهای جهانی و داشتن مشتریان همیشگی است. سرپرست ارشد طراحی فولکس‌واگن، کلاوس بیشاف، در مصاحبه با خبرگزاری بریتانیایی Autocar اعلام کرده که پروژه ساخت و تولید نسل بعدی بیتل در مراحل ابتدایی به سر می‌برد و حداقل دو یا سه سال طول می‌کشد تا مسئولان فولکس‌واگن برای طراحی و ساخت نهایی نسل بعدی تصمیم بگیرند و این نسل را در مجموعه خودروهای برقی با پلتفرم MEB قرار دهند.

مسئولان فولکس‌واگن اعلام کرده‌اند که ابتدا دو مدل هاچبک I.D. و میکروباس (ون) تمام برقی را تولید خواهند کرد و بعد از این دو مدل به احتمال زیاد فولکس‌واگن بیتل برقی را می‌سازند که بدون شک از لحاظ طراحی میراثی را از نسل‌های قبل خود خواهد داشت. نظر شما درباره برقی شدن نسل بعدی بیتل چیست؟

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا