مکمل بنزین
گوناگونخبر

توقف عرضه تویوتا یاریس در هند به علت کندی فروش!

تویوتا یاریس در اروپا، یک سوپرمینی محبوب است، آنقدر که نسل چهارم آن در لیست پرفروش‌ترین اتومبیل‌ها قرار گرفته است. اما وضعیت این خودرو در هند کاملا متفاوت است؛ فروش تویوتا یاریس در این کشور آنقدر کند بوده که کمپانی تویوتا تصمیم گرفته فروش آن را متوقف کند.

بد نیست یادآور شویم که در ایالات متحده هم نوع متفاوتی از تویوتا یاریس فروخته می‌شد که فروش آن در سال گذشته به دلیل مشابه متوقف شد. کمپانی تویوتا، خودروی نام برده را در سال ۲۰۱۸، و به صورت سدان، به بازار هند عرضه کرد.

طراحی این سدان، سومین نسل Yaris XP150 محسوب می‌شد، این خودرو که در سال ۲۰۱۳ عرضه و در ۲۰۱۶ فیس لیفت شد، در اکثر بازارهای آسیایی Yaris Ativ یا Vios نام گرفته بود. تویوتا یاریس به یک موتور ۱.۵ لیتری بنزینی مجهز شده بود که نیروی تولید شده را از طریق گیربکس پنج سرعته دستی یا CVT به چرخ‌های جلو می‌فرستاد. به علاوه تجهیزات ایمنی زیادی هم برای این خودرو تعبیه شده بود.

تویوتا یاریستویوتا یاریس

میزان فروش یاریس

در طی سه سال، تنها ۱۹۷۸۴ دستگاه از تویوتا یاریس در هند به فروش رسید و این تعداد با در نظر گرفتن fleet sale اعلام شده. (Fleet sale، فروش خودرو به شرکت‌ها، بنگاه‌های اجاره خودرو و شرکت‌های خدمات رسانی و سازمان‌های دولتی را شامل می‌شود.) این عدد برای توجیه حضور تویوتا یاریس در کشوری که تحت سلطه Honda City، Hyundai Verna و Maruti Suzuki Ciaz قرار دارد به اندازه کافی بزرگ نیست؛ به علاوه مصرف کنندگان روز به روز بیش‌تر به سمت خرید SUVها کشیده می‌شوند.

طبق گزارش Economist Times، یکی از سخنگویان تویوتا گفته است: “عرضه تویوتا یاریس به بازارهای هند، از ۲۷ سپتامبر ۲۰۲۱ متوقف خواهد شد. این حرکت بخشی از استراتژی کمپانی تویوتاست که به منظور ادامه تامین نیازهای روزافزون مشتریان از طریق تکنولوژی‌های پیشرفته و ارائه محصولات انجام خواهد شد.”

لازم به ذکر است که تویوتا به مالکان یاریس اطمینان داده که قطعات یدکی این خودرو حداقل تا ده سال آینده در دسترس باشند. طبق گزارش Autocar India، تویوتا به احتمال زیاد در ماه‌های پیش رو یک نسخه تغییرشکل یافته از Maruti Suzuki Ciaz را به عنوان جایگزین یاریس روانه بازار می‌کند.

هنوز مشخص نیست که این خودرو نام جدیدی می‌گیرد یا با نام یاریس ارائه می‌شود؛ تویوتا همچنین یک هاچ‌بک Glanza با اندازه مشابه به بازار معرفی می‌کند که یک Maruti Suzuki Baleno است، و یک Urban Cruiser SUV که مشابه Maruti Suzuki Vitara Brezza ساخته شده. البته سوزوکی هم در اقدامی مشابه، مدل‌های تویوتا را با تغییر در شکل آن‌ها در بازارهای اروپا به فروش می‌رساند؛ از جمله Swace و Suzuki Across که به ترتیب بر اساس تویوتا کرولا اسپورت تورر و RAV4 ساخته شده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا